سبزیجات ضد سرطان را بشناسید – 5 مورد از سبزیجات ضد سرطان + آنتی اکسیدان های قوی

سبزیجات ضد سرطان را می‌شناسید؟

در این مقاله از مجله الدر همراه ما باشید تا بهترین سبزیجات ضد سرطانی را به شما معرفی کنیم. این روزها به نظر می‌رسد که بسیاری از دوستان و عزیزان ما مبتلا به سرطان هستند.

دوستان در هر سنی، با هر وضعیت سلامتی، با انواع مختلف سرطان در تمام مراحل مختلف.

داشتن یک زندگی سالم با یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی فعال برای حفظ سلامت مطلوب بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، همه ما می‌دانیم که بایستی سبزیجات زیادی بخوریم، اما انواع خاصی از سبزیجات وجود دارند که در واقع برای مبارزه با سرطان شناخته شده‌اند، علاوه بر اینکه فواید متعدد دیگری برای سلامتی دارند. این پنج سبزی ضد سرطان را به یک رژیم غذایی سالم اضافه کنید و در هنگام مبارزه با بیماری و بیماری احساس خوبی داشته باشید.

1.گوجه فرنگی و سبزیجات ضد سرطان

گوجه فرنگی نه تنها خوشمزه، بلکه  بسیار مغذی است! همه ما می‌دانیم که آنها تعدادی از مزایای سلامتی را ارائه می‌دهند و باید جزء اصلی رژیم غذایی هر کسی باشند.

محققان می‌گویند: این میوه/سبزیجات مظهر یک ابر غذای ضد سرطان است.

گوجه فرنگی نه تنها حاوی لیکوپن، آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی است که به پیشگیری از بیماری های قلبی نیز کمک می‌کند، بلکه منبع خوبی از ویتامین های A ، C و E هستند که همگی دشمنان رادیکال های آزاد دوستدار سرطان هستند.

گوجه فرنگی و سبزیجات ضد سرطان

2.کلم بروکلی

آیا می‌دانید که کلم بروکلی به عنوان یکی از سبزیجات ضد سرطانی قوی را می‌توان به چند روش سالم و خوشمزه تهیه کرد؟

کلم بروکلی می‌تواند یک افزودنی عالی برای یک غذای اصلی، یک غذای جانبی فوق العاده یا یک میان وعده خوشمزه و سریع باشد.

محققان در این زمینه توضیح می‌دهند که چگونه کلم بروکلی افزودنی فوق‌العاده به زرادخانه غذاهای ضد سرطان شما است، «همه سبزیجات چلیپایی (فکر کنید گل کلم، کلم، کلم پیچ) حاوی خواص ضد سرطانی هستند، اما کلم بروکلی تنها ماده‌ای است که دارای مقدار قابل توجهی سولفورافان است که به ویژه قوی است. ”

3.کلم پیچ

کلم پیچ در دنیای آشپزی خشمگین است. به نظر می رسد اکنون هر رستورانی یک سالاد کلم پیچ در منوی خود دارد یا یک غذای جانبی کلم پیچ. کلم پیچ طعمی قوی دارد و اگر می‌خواهید طعمی از روند این رستوران را به منوی آشپزی منزل خود بیاورید،

افزودنی خوشمزه‌ای خواهد بود. اما نه تنها خوشمزه خواهد بود، بلکه به حفظ سلامت بدن، تامین مواد مغذی لازم و مبارزه با سرطان کمک می کند.

کلم پیچ یکی دیگر از سبزیجات چلیپایی است و دارای غلظت بالایی از ویتامین C و ویتامین K است. تحقیقات نشان داده است که این گیاه یک سرباز قدرتمند در برابر سرطان پروستات و روده بزرگ، سرطان ریه و سرطان سینه است.

4.هویج . سبزیجات ضد سرطانی

هویج توسط بچه ها و بزرگسالان به طور یکسان مورد تحسین قرار می‌گیرد. راه‌های مختلفی برای خوردن هویج وجود دارد که هر کسی می‌تواند آماده‌ای که دوست دارد پیدا کند.

محققان توانایی‌های هویج برای مبارزه با سرطان را مورد بحث قرار می‌دهد: «هویج، یکی از ساده‌ترین سبزیجات برای دوست‌داشتن، مملو از مواد مغذی مبارزه با بیماری است.

آن‌ها حاوی بتاکاروتن هستند، آنتی اکسیدانی که دانشمندان معتقدند ممکن است از غشای سلولی در برابر آسیب سموم محافظت کند و رشد سلول های سرطانی را کند کند و هویج سایر ویتامین‌ها و مواد شیمیایی گیاهی را به بدن می‌رساند که ممکن است از سرطان‌های دهان، مری و معده محافظت کند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که هویج در برابر سرطان دهانه رحم محافظت می کند، شاید به این دلیل که آنتی اکسیدان هایی را تامین می کند که می تواند با HPV (ویروس پاپیلومای انسانی)، عامل اصلی سرطان دهانه رحم، مبارزه کند. به علاوه، هویج حاوی فالکارینول، یک آفت کش طبیعی است.

https://elder-co.com/%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021-4-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7/

 

5.سبزیجات ضد سرطانی و کلم

کلم جزء اصلی غذاهای قومی مختلف و یکی از سبزیجات ضد سرطانی قوی است، اما ممکن است به طور گسترده توسط دیگران استفاده نشود.

اما این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کرد! نه تنها تعداد بی شماری از دستور العمل های خوشمزه برای پختن با کلم وجود دارد، بلکه به مبارزه با سرطان در بدن ما کمک می کند.

نشان داده شده است که کلم خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می دهد. باید حداقل پخته یا کاملا خام مصرف شود تا از مزایای کامل خواص ضد سرطانی آن بهره مند شوید.

از اینکه ما را با مجله الدر دنیال می‌کنید، ممنونیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری