فواید توت فرنگی – آشنایی با 5 مورد از فواید توت فرنگی + خواص توت فرنگی را بشناسید

فواید توت فرنگی را می‌شناسید؟ در فصل بهار یکی از میوه هایی که بسیار طرفدار دارد توت‌فرنگی است.

همه ما میدانیم که این میوه بهاری برای سلامتی و تغریه ما بسیار مفید است.

اگر از طرفداران توت فرنگی نیستید، بدانید که سخت در اشتباهید. توت فرنگی ها نه تنها آبدار، خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه یک ابر غذای خوب و مفید برای سلامتی نیز هستند.

آن‌ها سرشار از مواد مغذی و مملو از آنتی اکسیدان ها (مانند ویتامین C) هستند.

جالب است بدانید فواید توت فرنگی بی پایان است اما ما در این مقاله از مجله الدر قصد داریم شما را با 10 مورد از فواید توت فرنگی آشنا نماییم. پس همراه ما بمانید.

1. افزایش ایمنی و فواید توت فرنگی

افزایش ایمنی و فواید توت فرنگی

متخصصان تغذیه در تورنتو می‌گویند که توت فرنگی منبع عالی از ویتامین C محسوب می‌شود.

همان‌طور که از قبل نیز عنوان نمودیم اکثر پستانداران، به جز انسان توانایی تولید ویتامین C را به طور طبیعی دارند، شاید به همین دلیل است که تامین نیاز روزانه شما از این ویتامین ارزشمند بسیار مهم است.

محققان تغذیه در این زمینه می‌گویند: «یک وعده توت فرنگی حاوی 51.5 میلی گرم ویتامین C است که حدود نیمی از نیاز روزانه شماست. “یک وعده را تا یک فنجان دو برابر کنید و 100 درصد ویتامین سی مورد نیاز خود را دریافت کنید.”

همانطور که می‌دانید و در مقاله فواید ویتامین سی عنوان کردیم، ویتامین C یک تقویت کننده سیستم ایمنی بوده و در کنار آن یک آنتی اکسیدان قوی و سریع است.

2. بینایی سالم با فواید توت فرنگی

بینایی و فواید توت فرنگی

جالب است بدانید که خواص آنتی اکسیدانی موجود در توت فرنگی ممکن است به جلوگیری از آب مروارید ( کدر شدن عدسی چشم) که می‌تواند منجر به نابینایی در سنین بالاتر شود، کمک شایانی کند.

چشمان ما به ویتامین C نیاز دارند تا از قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد ناشی از اشعه UV خشن خورشید که می‌تواند به پروتئین موجود در عدسی آسیب برساند، محافظت کند.

از سوی دیگر ویتامین C همچنین نقش مهمی در تقویت قرنیه و شبکیه چشم دارد.

در حالی که دوزهای بالای ویتامین C خطر ابتلا به آب مروارید را در زنان بالای 65 سال افزایش می‌دهد، محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم خاطرنشان کردند که این خطر مربوط به ویتامین C است که از مکمل ها به دست می آید، نه ویتامین C از میوه ها و سبزیجات.

3. مصرف توت فرنگی و دفع سرطان

مصرف توت فرنگی و دفع سرطان

ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان‌هایی است که می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند، زیرا سیستم ایمنی سالم بهترین دفاع بدن در برابر این بیماری است.

یک ماده شیمیایی گیاهی به نام الاژیک اسید (‌که در توت فرنگی نیز یافت می شود) یکی دیگر از این موارد است.

محققان در این زمینه می‌گویند: نشان داده شده است که اسید الاژیک دارای خواص ضد سرطانی مانند سرکوب رشد سلول‌های سرطانی است.

توت فرنگی همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زاتانسین است.

همان‌طور که می‌دانید، آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و تأثیر منفی بالقوه‌ای که می‌توانند روی سلول‌های ما داشته باشند را تا حد زیادی خنثی می‌کنند.

بنابراین شما با مصرف توت فرنگی و بهره‌وری از فواید توت فرنگی، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خود کاهش می‌دهید.

4.با فواید توت فرنگی از چین و چروک های خود دوری کنید

 سلامت پوست و فواید توت فرنگی

قدرت ویتامین C موجود در توت فرنگی همچنان ادامه دارد، زیرا برای تولید کلاژن حیاتی است و این موضوع به بهبود خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست کمک شایانی می‌کند.

محققان دانشگاه هالیم در جمهوری کره به این نتیجه رسیدند که اسید الاژیک به طور قابل ملاحظه ای از تخریب کلاژن و پاسخ التهابی ( دو عامل اصلی در ایجاد چین و چروک ) در سلول‌های پوست انسان، پس از قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه های UV-B که به پوست آسیب می‌رساند، جلوگیری می‌کند.

این چیزی است که چین و چروک های صورت شما سعی دارند به شما بگویند.

5. کاهش التهاب مزاحم با فواید توت فرنگی

کاهش التهاب مزاحم با فواید توت فرنگی

آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال‌های موجود در توت فرنگی نیز ممکن است به کاهش التهاب مفاصل کمک کند، که ممکن است باعث آرتریت و همچنین منجر به بیماری قلبی شود.

مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده است نشان می دهد که زنانی که 16 یا بیشتر توت فرنگی در هفته می خورند، 14 درصد کمتر احتمال دارد سطح پروتئین واکنشی C (CRP) – نشانه ای از التهاب در بدن – داشته باشند.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری