فواید عسل برای پوست – 6 مورد از فواید عسل برای پوست صورت + محو کردن جای زخم

فواید عسل برای پوست

فواید عسل برای پوست یکی از مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می‌‌کند. در دنیای کنونی که مکمل‌های درمانی و تقویتی پوست به شکل‌های مختلفی تولید می‌شود، کمتر کسی از فواید عسل برای پوست اطلاع دارد. اما عسل چه فوایدی برای پوست علی‌ الخصوص پوست صورت دارد؟

در این مقاله از مجله الدر قصد داریم نگاه شما را به عسل از تنها یک ماده شیرین خوراکی عوض کنیم و فواید عسل برای پوست را به شما شرح دهیم. پس با ما همراه شوید.

عسل برای پوست

عسل خوراکی و البته طبیعی، از طریق فعالیت آنزیم‌ها، مواد گیاهی و باکتری‌های زنده با یکدیگر به‌وجود می‌آید. به دلیل فرآیند منحصربه‌فردی و خاصی که باعث تولید عسل می‌شود، این مایع گرانبها را به ویژه برای مصارف آرایشی نظیر از بین بردن آکنه، بهبود و التیام زخم‌ها و صاف و روشن کردن رنگ پوست، بسیار ارزشمند می‌کند.

در نظر داشته باشید مواردی که ما از فواید عسل برای پوست برا ی شما عنوان می‌کنیم مربوط به عسل خام (عسل طبیعی) و غیر پاستوریزه است.

جالب است بدانید در میان مواد مغذی، عسل طبیعی دارای بیشترین پتانسیل برای درمان و بهبود پوست محسوب می‌شود. آیا شما این موضوع را می‌دانستید؟

فواید استفاده از عسل برای صورت

فواید استفاده از عسل برای صورت

همان‌طور که به صورت مختصر در مقاله فواید عسل در مجله الدر برای شما عنوان کردیم، عسل خام و طبیعی سرشار از ترکیبات بسیار مفید برای پوست شما است، علی‌الخصوص اگر شما‌ به بیماری‌های پوستی نظیر آکنه و یا عارضه‌های پوستی خود ایمنی همانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا هستید.

جالب است بدانید یک از فواید عسل برای پوست تعادل باکتری‌های در سطح پوست است. در حقیقت این ویژگی از عسل خام آن را به یک محصول بسیار کاربردی و مفید برای درمان آکنه تبدیل می‌کند. در سال‌های اخیر عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور قابل توجهی موثرتر از سایر محصولات در این زمینه درخشیده است.

از سوی دیگر عسل روند بهبود سلول‌های پوست شما را تا حد زیادی سرعت می بخشد. به عنوان مثال در درمان اگزما، عسل غیرپاستوریزه می‌تواند بهبود را سرعت بخشیده و التهاب را در سطح پوست فرد کاهش دهد. عسل مانوکا در التیام سریع زخم‌ها آنقدر موثر است که اکنون توسط پزشکان حتی در محیط‌های بالینی نیز استفاده می‌شود.

اما آیا فواید عسل برای پوست فقط به همین موضوع ختم می‌شود؟

اما آیا فواید عسل برای پوست فقط به همین موضوع ختم می‌شود؟

قطعا خیر، لازم است بدانید که عسل خام یک لایه بردار طبیعی محسوب می‌شود، این بدان معناست که استفاده از آن بر روی صورت، خشکی پوست و کدری آن را از بین می‌برد و سلول‌های جدید پوست را در زیر آن آشکار می‌کند. این موضوع رابطه مستقیمی با خواص آنتی اکسیدانی عسل داشته که باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد سطح پوست شما می‌شود.

عسل برای آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما

 آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما و فواید عسل برای پوست

اما چگونه عسل آکنه و بیماری‌های مزمن پوستی را درمان می‌کند؟ همان‌طور که در بالا عنوان کردیم عسل فواید بسیار زیاد درمانی برای بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی دارد و شما می‌توانید آن را با ماسک صورت که برای چند دقیقه روی پوست نگه می‌دارید، استفاده نمایید.

دلیل اینکه ما اصرار داریم عسل مورد استفاده بر روی پوست طبیعی بوده و پاستوریزه نباشد این است که، عسلی که شما استفاده می‌‌نمایید بایستی حاوی باکتری‌های سالم خود باشد. این موضوع سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به التهاب و قرمزی پوست شما کمک شایانی می‌کند.

عسل را برای پوست صورت

چگونه عسل را برای پوست صورت استفاده نماییم؟

برای استفاده موثر عسل و بهره‌مندی هر چه بهتر از این ماده ارزشمند شما می‌توانید آن را با سایر مواد مغذی ترکیب نموده و در نهایت یک ماسک صورت تسکین دهنده و مفید ایجاد نمایید.

فراموش نکنید که قبل از هر کاری شما بایستی مطمئن شوید که به عسل یا سایر مواد غذایی قابل استفاده حساسیت نداشته باشید. برای این موضوع می‌توانید تست پچ عسل و سایر مواد تشکیل دهنده را انجام دهید.

به عنوان مثال شما می‌توانید با ترکیب عسل طبیعی و دارچین یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی ایجاد نمایید.

برای این موضوع کافی است سه سهم عسل و یک قسمت دارچین تازه آسیاب شده خالص را با هم مخلوط نموده و این مخلوط را با استفاده از مایکروویو کمی گرم کنید.

پس از این موضوع محلول نیمه‌گرم را بر روی پوست خود ماساژ داده و بگذارید این ترکیب به مدت 8 تا 10 دقیقه بر روی پوست شما بماند. پس از آن شما می‌توانید صورت خود را با آب گرم شسته و پوست خود را خشک نمایید.

عسل برای روشن کنندگی پوست

عسل برای روشن کنندگی پوست و فواید عسل برای پوست

شاید نتوان ادعا داشت که رابطه مستقیمی بین استفاده از عسل بر روی پوست صورت و روشن کردن لکه های تیره وجود دارد. اما همان‌طور که عنوان نمودیم عسل دارای خاصیت لایه برداری است،بنابراین استفاده از آن بر روی صورت به‌راحتی می‌تواند سلول های مرده پوستی را که دلیل پوست کدر شما هستند، از بین ببرد. که به دنبال آن این موضوع می‌تواند پوست صورت شما را روشن تر کند.

برای این موضوع کافی است در ابتدا صورت خود را با آب و صابون شست و شو داده و پس از آن عسل مانوکا یا انواع دیگری از عسل خام طبیعی را بر روی صورت خود بمالید. چند دقیقه اجازه دهید عسل تاثیر خود را بر روی پوست صورت شما بگذارد.

در صورت تمایل، شما می‌توانید عسل را با آب تصفیه شده رقیق نموده تا چسبندگی کمتری داشته باشد و راحت‌تر از سطح پوست پاک شود.

عسل-برای-محو-کردن-جای-زخم

فواید عسل برای پوست برای محو کردن جای زخم

شاید برای شما جالب است بدانید که عسل به‌سادگی روند بهبودی جای زخم شما را تسریع می‌کند. این موضوع حتی به محو شدن جای آکنه نیز کمک شایانی می‌کندبرایان موضوع کافی است شما آن را همانند خمیر بر روی زخم خود بمالید و سپس آن را با آب استریل بشویید.

لازم است بدانید که دانش ما نسبت به فواید عسل برای پوست همچنان محدود بوده و نیاز به زمان و تحقیقات بسیار بیشتری است. اما با همین دانش محدود هم به‌راحتی می‌توان متوجه شد که عسل بسیار مفید بوده و در تمامی ابعاد سلامتی ما تاثیرگذار است.

از اینکه ما را در مقاله فواید عسل برای پوست، همراهی نمودید، سپاس‌گزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری