فواید فلفل دلمه – 10 مورد از فواید فلفل دلمه + فلفل شیرین بهتر است یا تند؟

فواید فلفل دلمه چیست؟ آیا شما این فواید را می‌شناسید؟ دراین مقاله از مجله الدر قصد داریم تا شما را با فواید فلفل دلمه بیش از پیش آشنا نماییم. همه ما از قبل در سایر مقالات این مجله با فواید ویتامین سی فلفل دلمه، تا حد زیادی آشنا شده‌ایم اما در این میان هدف ما از نوشتن این مقاله چیزی بیشتر از این فایده است، پس همراه ما باشید تا شما را با 10 مورد از فواید فلفل دلمه آشنا نماییم:

1.سلامت چشم و فواید فلفل دلمه

فلفل دلمه‌ای حاوی بیش از 30 نوع مختلف کاروتنوئید از جمله آلفا کاروتن، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، کریپتوکسانتین و زآگزانتین است. کاروتنوئیدها خانواده‌ای از مواد مغذی گیاهی هستند که مسئول رنگ قرمز روشن، زرد و نارنجی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هستند. محققان تغذیه در این زمینه دریافته‌اند که مصرف فلفل دلمه به بهبود چشم‌ها و دفع بیماری‌های چشمی کمک شایانی می‌کنند، زیرا این گیاه نور آبی مخرب را هنگام ورود به چشم جذب می‌کنند.

2.جلوگیری از سرطان و خواص ضد سرطانی فلفل دلمه

کاروتنوئیدها همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند که می‌توانند از انواع خاصی از سرطان ها جلوگیری کنند. کاروتنوئیدها، رادیکال‌های آزاد را که آسیب‌رسان به سلول هستند و با مولکول‌های دیگر بدن شما واکنش نشان می‌دهند، غیرفعال می‌کنند. مطمئن شوید که اجازه دهید فلفل دلمه ای رسیده شود تا میزان فواید آنتی اکسیدانی آنها را به حداکثر برسانید. رسیدن فلفل دلمه باعث افزایش محتوای کاروتنوئید در فلفل دلمه ای می‌شود. آنها همچنین دارای گوگرد هستند که به جلوگیری از سرطان کمک بسیار زیادی می‌کند.

جلوگیری از سرطان و خواص ضد سرطانی فلفل دلمه

3.تقویت ایمنی بدن و فواید فلفل دلمه ای

جالب است بدانید که مقدار ویتامین C نیز با رسیدن فلفل دلمه تا حد بالایی افزایش می‌یابد. همان‌طور که می‌دانید فلفل دلمه‌ای مملو از ویتامین C است. ۱ فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز تکه‌شده ۱۵۷ درصد از ویتامین C روزانه‌تان را به شما می‌دهد. محققان  فلفل دلمه‌ای  را راهی عالی برای سلامت جسم در افراد می‌دانند.

تقویت ایمنی بدن و فواید فلفل دلمه ای

4.فلفل دلمه ای خلق و خو را متعادل می‌کند

اگر احساس افسردگی و ناراحتی بی دلیل دارید، سعی کنید میزان ویتامین B6 مصرفی خود را افزایش دهید. جالب است بدانید که B6 به طور طبیعی در فلفل دلمه‌ای وجود دارد. این موضوع به مغز شما کمک فراوانی می‌کند. فلفل دلمه ای از طریق تولید سروتونین و نوراپی نفرین، بر خلق و خوی شما تأثیر می‌گذارند.

5.کمک طبیعی به خواب و فواید فلفل دلمه

نمی‌توانید در شب به خواب بروید؟ کافی است که فلفل دلمه‌ای را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. ویتامین B6 موجود در فلفل دلمه‌ای همچنین می‌تواند به تولید ملاتونین کمک نماید. جالب است بدانید که بدن شما برای تنظیم ساعت داخلی خود به  میزان معقولی ملاتونین نیاز دارد.

6.کاهش وزن با مصرف فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای دارای چربی و کالری بسیار کمی است (حدود 1 گرم چربی و 29 کالری در هر فنجان). شاید به همین دلیل است که فلفل دلمه به یک میان وعده ایده آل و یا یک مکمل عالی برای یک وعده غذایی اصلی تبدیل شده است. این مقدار کمی چربی برای ایجاد یک ذخیره مطمئن برای مواد مغذی محلول در چربی فلفل دلمه‌ای کافی است.

7.پوست زیبا و فواید فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای حاوی مقدار جامد ویتامین E است که به شادابی و جوانی پوست کمک می‌کند و موها را قوی و شاداب می‌کند.

8.کاهش کلسترول با استفاده از فواید فلفل دلمه

اگرچه فلفل دلمه ای حاوی کپسایسین کمتری نسبت به  سایر فلفل هاست، اما  همچنان حاوی آن است و این خبر خوبی برای کسانی است که کلسترول بالایی دارند، زیرا کپسایسین یک ماده مغذی است که سطح کلسترول بد را در سیستم بدن شما کاهش می‌دهد.

9.کاهش درد به کمک فواید فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای درد مزمن را به چندین روش تسکین می‌دهد. ویتامین C و ویتامین K که هر دو در فلفل دلمه‌ای یافت می‌شوند دارای خواص ضد التهابی هستند که تورم را  تا حد زیادی کاهش می‌دهد و بدن فرد را از ابتلا به پوکی استخوان محافظت می‌کند. جالب است بدانید که کپسایسین به سادگی می‌تواند دردهای مزمن را تسکین دهد.

10.سلامت قلب با مصرف فلفل دلمه

خواص ضد التهابی موجود در فلفل دلمه‌ای همچنین التهاب رگ‌ها را تا حد مطلوبی کاهش می‌دهد. این بدان معناست که فلفل دلمه‌ای به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت کمک فراوانی می‌کند.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر با عنوان فواید فلفل دلمه ما را همراهی کردید، بسیار ممنونیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری