فواید چای جینسینگ – 8 مورد از فواید چای جینسینگ + کاهش فشار خون

فواید چای جینسینگ را می‌شناسید؟ چای جینسینگ فواید بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد در این مقاله از مجله الدر قصد داریم شما را با این فواید آشنا نماییم. جالب است بدانید چای جینسینگ بیشتر فواید سلامتی خود را از یک ماده شیمیایی به نام «جین سنوزیدها» که در ریشه‌های گیاه وجود دارد، به دست می‌آورد. در اینجا لیستی از فواید چای جینسینگ آن آمرا برای شما لیست کرده‌ایم.

1.فواید چای جینسینگ و جلوگیری از چاقی

چای جینسینگ به عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها شناخته شده است. علاوه بر این، ریشه‌های جینسینگ مسئول افزایش سرعت متابولیسم و اطمینان از تبدیل مقدار کمتری از کالری اضافی به چربی هستند.

جین سنوزیدها، ترکیب حیاتی موجود در ریشه‌های جینسینگ برای تامین انرژی بدن مفید است، بنابراین به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی عمل می‌کند و استقامت بدن را افزایش می‌دهد به طوری که می‌تواند به راحتی چربی‌های اضافی را در طول ورزش بسوزاند.

فواید چای جینسینگ

2.خاصیت آنتی اکسیدانی چای جینسینگ

چای جینسینگ به دلیل ماهیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند برای کاهش غلظت رادیکال‌های آزاد (اتم های اکسیژن آزاد) موجود در خون نیز مفید باشد.

رادیکال های آزاد مسئول حمله به سلول‌های سالم بدن ما هستند و باعث ایجاد استرس اکسیداتیو روی دیواره‌های سلولی و آسیب رساندن به آنها می‌شوند.

در برخی موارد، این ممکن است باعث التهاب بافت‌ها شود. با این حال، آنتی‌اکسیدان‌ها این توانایی را دارند که با این رادیکال های آزاد ترکیب شوند قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به یک سلول سالم پیدا کنند. در دراز مدت، یک رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به حفظ سلامت و تناسب اندام سیستم کمک می‌کند.

3.کاهش استرس با بهره‌مندی از فواید چای جینسینگ

دمنوش‌های گیاهی در شبیه سازی سلول‌های مغز بسیار موثر هستند. آنها به دلیل بهبود تمرکز و کاهش استرس، این کار را با افزایش ترشح سروتونین و دوپامین (مواد شیمیایی مسئول عملکرد موثر مغز) در بدن انجام می‌دهند. تحقیقات نشان‌ داده است که مصرف چای جینسینگ به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن در جلوگیری از از دست دادن حافظه و به تاخیر انداختن مشکلات سلامت روانی مرتبط با افزایش سن بسیار مفید است.

4.کاهش فشار خون با فواید چای جینسینگ

یکی از فواید چای جینسینگ کاهش فشار خون محسوب می‌شود. این گیاه کره‌ای برای کاهش سطح کلسترول LDL (همچنین به عنوان کلسترول بد) در خون موثر است. با این حال، درست مانند هر داروی طبیعی دیگر برای کلسترول، توصیه می‌شود ابتدا آن را با پزشک خود بررسی کنید و توجه داشته باشید که آیا با داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید واکنش خوبی نشان می‌دهد یا خیر.

5.تقویت ایمنی با مصرف چای جینسینگ

باز هم، به لطف خواص آنتی اکسیدانی آن، مصرف کافی چای جینسینگ می‌تواند به طور موثری سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. آنتی‌اکسیدان‌ها که به عنوان جاذب کننده رادیکال های آزاد عمل می‌کنند، در کاهش غلظت اتم های اکسیژن آزاد در سلول ها از آسیب دیدن و کمک به آنها برای ادامه عملکرد مناسب مفید هستند.

6.سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد

مصرف چای جینسینگ با کاهش سطح قند خون مرتبط است. جین سنوزیدها (ماده شیمیایی موجود در چای جینسینگ) مسئول افزایش ترشح انسولین، یک هورمون پانکراس است که برای تجزیه مولکول‌های قند موجود در خون استفاده می شود.

7.سلامت مو و فواید چای جینسینگ

یک فنجان چای گرم جینسینگ برای تامین مقدار کافی از تغذیه پوست سر و جلوگیری از خشک شدن آن بسیار مفید است. مصرف منظم آن به عنوان مفید شناخته شده است زیرا به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که پوست سر شما رشد موی سالمی دارد.

8.پوست سالم با نوشیدن چای جینسینگ

یک فنجان چای جینسینگ معمولی می‌تواند به پیشگیری از مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه و پوست خشن کمک کند، که اغلب نشان دهنده سبک زندگی نسبتاً ناسالم است. به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این چای گیاهی، به حفظ ساختار سلول های پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، سایر علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های تیره و لکه ها را از بین می‌برد.

همان‌طور که مشاهده کردید تمامی فواید چای جینسینگ به دلیل گیاه جینسینگ است. اگر به نوشیدن چای جینسینگ علاقه‌مند نیستید  می‌توانید از مکمل‌های دیگر در این زمینه استفاده نمایید. مکمل هایی نظیر آدامس ژل رویال و جینسینگ الدر. شما با مصرف این مکمل ضمن بهره‌مندی از فواید جینسینگ از فواید ژل رویال نیز سود خواهید برد.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر همراه ما بودید، خرسندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری