نوشیدن قهوه با لیمو – بررسی 4 ادعا درباره نوشیدن قهوه به لیمو!

نوشیدن قهوه با لیمو

نوشیدن قهوه با لیمو برای سلامتی افراد، یکی از مواردی است که اخیرا مورد توجه محققان حوزه سلامتی قرار گرفته است. مجله الدر امروز با این مقاله همراه شماست تا شما را با ترکیبی خاص از این دو ماده غذایی مفید آشنا نماید.

همان‌طور که از قبل نیزعنوان کردیم، فواید قهوه و فواید لیمو برای سلامتی بسیار فراوان بوده و اکثر این فواید به خاصیت آنتی اکسیدانی این موادغذایی ارزشمند در ارتباط است.
ما در حقیقت در این مقاله قصد داریم به ادعاهایی که در مورد ترکیب این ماده ارزشمند عنوان شده است، بپردازیم. با ما همراه شوید.

نوشیدن قهوه با لیمو برای سلامتی افراد

قهوه به عنوان پر مصرف‌ترین نوشیدنی و لیمو به عنوان یکی از مرکبات سرشار از ویتامین سی بعد از پرتغال در میان عموم مردم شناخته می‌شود. اما آیا ترکیب این دو ماده ارزشمند هم دارای فوایدی ارزشمندی برای افراد می‌باشد؟

درحالی که شاید این ترکیب کمی عجیب و غریب به نظر برسد و دارای مزه‌ای خاص باشد، اما ادعاهایی که درباره نوشیدن قهوه با لیمو برای سلامتی شده است بسیار زیاد است. در ادامه قصد داریم شما را با 4 ادعا متداول در زمینه فواید نوشیدن قهوه با لیمو آشنا نماییم:

لاغری و کاهش توده‌های چربی بدن

ادعای 1. لاغری و کاهش توده‌های چربی بدن

آیا این ادعا در مورد این ترکیب خاص درست است؟ جواب این سوال خیر است. چرا که نه لیمو، و نه ترکیب آن دو نمی‌توانند باعث کاهش توده‌های چربی و لاغری شوند. به یاد داشته باشید تنها راه تناسب اندام ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب است.

چرا که این موضوع سبب مصرف کالری کمتر توسط رژیم و سوزاندن بیشتر کالری توسط ورزش می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که این ادعا نادرست بوده و صحت ندارد.
اما لازم است بدانید برخی تحقیقات نشان داده است که قهوه به تنهایی می‌تواند باعث کاهش وزن جزئی در افراد شود و این موضوع با کافئین موجود در قهوه ارتباط مستقیمی دارد.

فواید نوشیدن قهوه با لیمو و تسکین سردرد

ادعای 2. فواید نوشیدن قهوه با لیمو و تسکین سردرد

جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است یکی از عوامل اصلی بسیار مهم برای ناتوانی در افراد زیر 50 سال سردرد و میگرن است. از این رو، به این موضوع به دید یک عارضه همراه نگاه می‌شود تا یک بیماری که بایستی درمان یابد و بیشتر افراد به دنبال درمانی دم‌دستی و خانگی برای این موضوع هستند.

یک فرضیه نسبتا علمی در این زمینه نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه باعث انقباض عروق شده و رگ‌های خونی شما را تا حدی سفت می‌نماید، بنابراین شدت جریان خون به سمت سر تا حد زیادی کاهش یافته و درد سر را تسکین می‌دهد.

در‌عین‌حال، فرضیه دیگری نیز وجود دارد که کافئین را به عنوان محرک سردرد معرفی می‌کند. بنابراین نوشیدن قهوه با لیمو ممکن است حتی سردرد شما را نیز بدتر نماید. و اگر در این رایتا سردرد شما را کاهش دهد به دلیل کافئین موجود در قهوه است نه نوشیدن قهوه با لیمو!

برطرف‌کننده اسهال

ادعای 3. برطرف‌کننده اسهال

برای بررسی و درمان از طریق این ادعا عنوان شده است که برای درمان بایستی قهوه آسیاب‌شده با لیمو میل شود،نه قهوه دم کشیده شده! با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی موثقی برای حمایت از استفاده از لیمو برای درمان اسهال نیز نداشته و حتی قهوه ممکن است روده بزرگ شما را تحریک نماید.

علاوه بر این موضوع، عارضه اسهال به‌خودی‌خود باعث از دست دادن مقدار قابل توجهی از مایعات بدن می‌شود که اثر ادرارآور قهوه در کنار این موضوع ممکن است وضعیت فرد را حتی بدتر نماید. پس می‌توان گفت این ادعا نیز نادرست است.

 

نوشیدن قهوه با لیمو مزایای مراقبت از پوست دارد

ادعای 4. نوشیدن قهوه با لیمو مزایای مراقبت از پوست دارد

به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان مربوط به قهوه و لیمو، می‌تواند گفت این ادعا تا حد زیادی نزدیک به حقیقت است. از سوی دیگر، محتوای CGA قهوه باعث بهبود جریان خون و آبرسانی در پوست افراد نیز می‌شود.

برخی مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف آن ممکن است باعث کاهش پوسته پوسته شدن پوست، بهبود صافی و کاهش زوال پوستی نیز شود. از طرفی، محتوای ویتامین C لیمو ممکن است تولید کلاژن سطح پوست را تحریک نموده و آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را، کاهش ‌دهد.

با بررسی چهار ادعای مربوط به این موضوع، شاید بهتر باشد همچنان با مصرف جداگانه قهوه و لیمو از فواید این دو ماده غذایی ارزشمند استفاده نماییم، زیرا هیچ مدرکی نشان نمی‌دهد که این اثر تنها زمانی اعمال می‌شود که این دو با هم مخلوط شوند.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله الدر در زمینه نوشیدن قهوه با لیموهمراهی کردید، سپاس‌گزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری