5 دلیل کاهش میل جنسی — طریقه افزایش میل جنسی با محصولات الدر

دلایل کاهش میل جنسی
میل جنسی و تغییرات آن در طول زمان، بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در هر سن و جنسیتی است. در اوایل ازدواج به دلیل اینکه مرد و زن برای هم تازگی فیزیکی و روانی دارند، هر دو نفر میل به رابطه جنسی و احساسی بالایی داشته و در آن زمان این موضوع به‌عنوان اولویت اول هر یک محسوب می‌شود.
اما با گذشت زمان داستان رابطه جنسی افراد به شکل دیگری رقم می‌خورد.معمولاً با گذشت زمان افراد نسبت به اندام و روان هم ارضا شده و با سرعت و کیفیت خیلی کمتری نسبت به هم تحریک می‌شوند. اما این موضوع به دلیل نیازهای جنسی طرفین در بلندمدت باعث اختلافات و حتی جدایی و طلاق از یکدیگر نیز می‌شود.
اگر بخواهیم درباره میل جنسی بدون سانسور صحبت کنیم، باید اذعان داشت که داشتن یک رابطه جنسی موفق و رضایت‌بخش نیاز اولیه هر زندگی مشترکی است و در مقابل آن نداشتن یک ارتباط جنسی موفق می‌تواند ریشه یک عشق واقعی را نیز ویران کند.
برای اثبات این موضوع کافی است شما به دادگاه‌های حل اختلاف خانواده مراجعه کنید. به‌راحتی می‌توانید روزی یک الی دو زوج در معرض جدایی به دلیل نداشتن رابطه جنسی موفق را مشاهده کنید.
حال که به اهمیت رابطه جنسی و میزان آن در یک رابطه دو‌نفره پی بردید، لازم است بدانید که آگاهی داشتن از نحوه ارتباط جنسی با یکدیگر از ارکان اولیه یک ارتباط جنسی موفق است.
شاید برای شما خنده‌دار است و بگویید که مگر می‌شود کسی از برقراری ارتباط جنسی ناآگاه باشد؟ تحقیقات آماری نشان داده است که در اکثر مواقع افراد بدون داشتن آگاهی لازم از نیاز جسمی و روحی طرفین، وارد رابطه جنسی شده و درنهایت با ناراحتی و افسردگی از خود و یا طرف مقابل، از مهم‌ترین رابطه زندگی خود خارج می‌شوند.
جالب است بدانید که افراد به دلایل مختلف فیزیولوژیکی و روانی می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف، دچار کاهش میل جنسی بشوند. برای کنترل این موضوع، شما بایستی با دلایل کاهش میل جنسی در افراد آشنا شوید. در ادامه مجله الدر قصد دارد تا شما را با برخی از علت‌های کم شدن میل جنسی آشنا کند.

دلایل کاهش میل جنسی

همان‌طور که می‌دانید سلامت فیزیکی و داشتن رابطه زناشویی موفق دو شاخص خیلی مهم برای ادامه زندگی دونفره در میان افراداست. در این میان باگذشت زمان و بالا رفتن سن در مردها و زن‌ها، تمایلات روانی و جنسی آن‌ها نیز، دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود. اما این تغییرات دلیلی برای عدم توانایی مرد یا زن در رابطه جنسی است؟

بر اساس یک باور قدیمی داشتن تمایل همیشگی به جنس مخالف خود در آقایان، بخش اعظمی از مردانگی آن‌ها محسوب می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است و این موضوع همیشه صحت ندارد. جدای از در نظر گرفتن جنسیت در افراد، مردها و زن‌ها به دلایل متفاوتی در طول زندگی خود، می‌توانند سردمزاج شده و از داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود امتناع کنند. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

 

دلایل کاهش میل جنسی - آدامس جنسی

 

1.نگرانی و استرس و کاهش میل جنسی

نگرانی‌های و استرس‌های منزل و محل کار، به‌راحتی می‌تواند بر میل جنسی افراد در بازه‌های زمانی متفاوت،تأثیر بگذارد. از سوی دیگر ترس و نگرانی از اینکه شاید من نتوانم در رابطه جنسی با شریک زندگی‌ام موفق شوم، باعث دور شدن و ترسیدن از نیاز جنسی خود شده و چرخه زناشویی و عاطفی شما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

فراموش نکنید که از قدیم گفته‌اند ترس برادر مرگ است. با نگرانی و استرس، شما تبدیل به یک فرد افسرده و منزوی می‌شوید پس تا دیر نشده مسیر درمان این نگرانی‌ها و استرس‌های درونی خود را پیدا کنید.

یکی از راه‌های قدیمی این موضوع جویدن آدامس است. جویدن آدامس با پرت کردن حواس شما، باعث می‌شود تا بر خودخوری و استرس خود در طول زندگی غلبه کنید.

جالب است بدانید که در حال حاضر آدامس‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که علاوه بر اینکه شما را از نگرانی‌ها و استرس‌ها رها می‌سازند، باعث افزایش میل جنسی شما نیز می‌شود. عامه مردم این آدامس‌ها را به‌عنوان آدامس‌های جنسی می‌شناسند.

 

نگرانی و استرس و کاهش میل جنسی

2. کاهش میل جنسی به علت خستگی زیاد

معمولاً افرادی که به‌اصطلاح کار خود را به منزل می‌آورند نیز، در رابطه زناشویی خود دچار مشکل می‌شوند. فعالیت زیاد در طول شبانه‌روز باعث خستگی روحی و جسمی شما می‌شود و به دنبال آن کاهش تمایل به داشتن رابطه خود را نماییان می‌کند.

شما با برقراری تعادل بین فعالیت‌های کاری و توجه به مسائل شخصی خود، به‌راحتی می‌توانید این موضوع را مدیریت کنید تا لبخندی همیشگی بر روی لب‌های شما و شریک زندگی‌تان نقش ببندد.

 

کاهش میل جنسی به علت خستگی زیاد

3. کاهش میل جنسی به‌علت چاقی و اضافه وزن

یکی از امراضی که اکثر افراد در میان‌سالی به آن دچار می‌شوند چاقی و اضافه‌وزن است. جالب است بدانید که سطح ترشح هورمون‌های جنسی در افراد چاق کمتر است و این موضوع باعث اختلال در رفتار جنسی و نعوظ می‌شود.

از سوی دیگر در اکثر مواقع، افراد چاق دارای فشارخون هستند. این موضوع باعث می‌شود جریان خون در شریان‌های خونی اندام تناسلی، کاهش‌یافته و نعوظ و روابط جنسی در افراد با اختلال همراه شود. پزشکان یکی از راه‌هایی که معمولا برای کاهش فشار خون در اینگونه مواقع توصیه می‌کنند استفاده از دمنوش‌‌هایی نظیر چای ترش است که باعث کاهش فشار خون در افراد می‌شود.

جالب است بدانید که مکمل‌هایی نظیر آدامس ترش نیز در بازار وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که حتی اگر شما وقت آن‌ را ندارید دمنوش چای ترش درست کنید، با جویدن یک آدامس در طول روز، از فواید چای ترش بهره‌مند شوید.

 

کاهش میل جنسی به‌علت چاقی و اضافه وزن

 

4. کاهش سطح تستوسترون برابر است با کاهش تمایل جنسی

با افزایش سن در آقایان، میزان ترشح هورمون تستوسترون کاهش یافته و به دنبال آن میل جنسی نیز دست‌خوش تغییر شده و کاهش می‌یابد. شما برای اینکه بتوانید این موضوع را مدیریت کنید کافی است، تغذیه مناسب داشته باشید.

شما برای تغذیه مناسب بایستی از میوه‌‌ها و مواد مغذی طبیعی استفاده کنید تا کمترین عوارض را برای بدن شما ایجاد کنند. در این میان استفاده از مکمل‌هایی نظیر آدامس‌های جنسی نیز، در کنار سایر مواد غذایی سالم و طبیعی توصیه می‌شود.

یکی از آدامس‌های جنسی طبیعی معروف در این زمینه، آدامس ژل رویال و جینسینگ برند الدر است. شما با جویدن یک آدامس الدر از خواص موجود در ژل رویال و گیاه جینسینگ بهره‌مند می‌شوید.

همان‌طور که در مقاله ژل رویال چیست؟ و خواص ژل رویال عنوان شد، ژل رویال یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی در سطح جهان است. از سوی دیگر جینسینگ موجود در این آدامس میل جنسی شما را افزایش داده و کیفیت رابطه زناشویی شما را بهبود می‌بخشد.

این آدامس جنسی علاوه بر اینکه قوای جنسی شما را افزایش می‌دهد تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن شما را نیز، تأمین می‌کند.

 

کاهش سطح تستوسترون برابر است با کاهش تمایل جنسی

5. سیگار کشیدن و مصرف الکل

شما با مصرف سیگار و الکل علاوه بر اینکه ممکن است به باروری خود آسیب جدی وارد کنید، باعث می‌شوید که میل جنسی شما روزبه‌روز کمتر شود. در میان پزشکان اروپایی در این زمینه ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید: شما می‌خورید و می‌بازید!

پس تا دیر نشده است این موضوع را کنار بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید مسیر ترک کردن اعتیاد به سیگار و الکل خود را، با جویدن آدامس‌های ترک سیگار آغاز کرده و به‌صورت موازی به پزشکان متخصص این زمینه نیز، مراجعه کنید.

از اینکه ما را در مجله الدر همراهی می‌کنید سپاسگزاریم. از سوی دیگر، شما را به اینستاگرام رسمی الدر نیز دعوت می‌نماییم تا بتوانیم بیش‌ازپیش به شما همراهان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

 

سیگار کشیدن و مصرف الکل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

29 پاسخ

  1. متاسفانه این روز ها مراجعین مطب ما که اکثرا هم آقایون هستند از این امر گله دارند و یکی از دلایل زیادش استرس هست که باعث کاهش میل جنسی میشه. ممنونم از مطالب کاملتون.

  2. چقد خوبه که به این مسائل بیشتر پرداخته بشه
    چون خیلی ها از اهمیت این موضوع و تاثیرش غافل هستند

  3. استرس و نگرانی خستگی و مشغولیت ذهن باعث کاهش میل جنسی میشه و خیلی وقت ها هم این مسئله اجتناب ناپذیره
    فردی که بتونه تعادل رو بین نگرانیها و خستیگیها با زمان استراحت برقرار کنه قطعا میتونه رابطه جنسی با کیفیت تری رو تجربه کنه

    1. سپاس از توجه شما دقیقا درست می‌فرمایید تعادل میان استرس‌ها و خستگی‌ها رکن بسیار مهمی در داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت محسوب میشه.

  4. مطالب جالبی بود و اینکه آگاهی درباره این مسائل برای استحکام خانواده بسیار حائز اهمیته

  5. اگه سیگار و الکل میل جنسی رو کم میکرد که تو مهمونیا از اینا استفاده نمیکردن

    1. مصرف سیگار و تمامی مشروبات الکی، تاثیر مستقیمی بر میل جنسی افراد دارد، که در اغلب موارد فرد این موضوع را متوجه نمیشود، تحقیقات بسیاری زیادی در سراسر دنیا راجب این موضوع انجام شده که همگی بر این عقیده، اذعان دارند.

    1. ممنون از توجه شما، یکی از موارد حیاتی و مهمی که امروزه باعث جدایی و سردی بین زوجین می باشد، ناتوانی جنسی است، که سریعا باید درمان بشود.

  6. متاسفانه انقد به این مسئله بی توجهی میشه که کار به دوا دکتر میکشه
    به نظرم اگه اینارو همه بدونن خیلی جلوگیری میکنه از این اتفاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری