فواید شیر با عسل – 14 مورد از فواید شیر با عسل را به خوبی بشناسید!

فواید شیر با عسل را می‌شناسید؟ همانطور که می‌دانید عسل و شیر دو ماده ای هستند که هر کدام به تنهایی خواص جادویی دارند. هنگامی که عسل با شیر ترکیب می‌شود، معجون شگفت انگیزی ایجاد می‌کند که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در این مقاله از مجله الدر همراه ما شوید تا شما را با فواید شیر با عسل، این ترکیب خارق‌العاده آشنا نماییم.

همان‌طور که می‌دانید عسل با خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود دارای بسیاری از مواد مغذی است که به عنوان یک داروی طبیعی عالی برای مبارزه با چندین مشکل سلامتی عمل می‌کند.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد در حال حاضر از عسل برای کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند. شیر که منبع بسیار قوی پروتئین، کلسیم، اسید لاکتیک و مواد معدنی است، به خودی خود دارای خواص درمانی بسیاری است. اما ترکیب آن دو چه می‌شود؟

ترکیب مغذی شیر با عسل به غیر از استفاده برای اهداف دارویی و بهداشتی، برای سلامت پوست نیز مفید محسوب می‌شود. به لطف وجود اثر ضد میکروبی و خواص پاک کنندگی موجود در هر دوی آنها، عسل و شیر تنها چیزی است که برای به دست آوردن فواید بسیاری برای سلامت پوست نیاز دارید.

به طور خلاصه، چه برای سلامتی و چه برای پوست شما، فواید شیر با عسل همیشه به کمک شما می‌آیند. بنابراین، بدون دوبار فکر کردن، آنها را بخشی از رژیم سلامت و زیبایی روزانه خود قرار دهید و تفاوت خود را با قبل ببینید.

فواید شیر با عسل برای سلامتی چیست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با فواید شیر با عسل آشنا نماییم:

1.بهبود هضم غذا با استفاده از فواید شیر با عسل

ترکیب شیر با عسل  در کنار اینکه یک نوشیدنی بسیار لذیذ محسوب می‌شود، عملکرد سیستم گوارشی را در افراد تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. این موضوع به نوبه خود به جلوگیری از یبوست و گرفتگی عضلات کمک می‌کند.

فواید شیر با عسل

2.افزایش استقامت با ترکیب شیر با عسل

جالب است بدانید که شما با مصرف روزانه شیر و عسل در صبح و به محض بیدار شدن از خواب، به‌راحتی می‌توانید استقامت بدنی خود را به شدت بهبود بخشید. این مخلوط بدن فرد را با تمام کربوهیدرات‌های لازم و پروتئین‌های ضروری پر می‌کند.

3.سلامت استخوان با بهره‌مندی از فواید شیر با عسل

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فواید شیر با عسل کمک به رشد سلامت استخوان است. همانطور که می‌دانیم شیر سرشار از کلسیم است که باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود. عسل علاوه بر آن به شما انرژی لازم برای داشتن استخوانی قوی‌تر را می‌دهد.

4.درمان بی خوابی با فواید شیر با عسل

اگر شما هم از بی خوابی رنج می‌برید ما به شما یک لیوان شیر گرم با عسل پیشنهاد می‌کنیم. این معجون به راحتی می‌تواند خواب راحت را برای هر کسی فراهم کند. این موضوع به این دلیل است که قند مصنوعی بدن را مختل نموده، اما قند طبیعی موجود در عسل، انتقال دهنده عصبی به نام اورکسین را که به بدن کمک می‌کند به خوبی استراحت کند، خاموش می‌کند.

فواید شیر با عسل

5.خواص آنتی باکتریال و فواید شیر با عسل

تحقیقات در زمینه فواید ترکیب عسل با شیر ثابت کرده است که فواید شیر با عسل به جلوگیری از رشد باکتری‌ها در سر اسر بدن کمک فراوانی می‌کند. جالب است بدانید این ترکیب همانند ترکیب عسل با زنجبیل، به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

از سوی دیگر این ترکیب برای مشکلات یبوست، اختلالات روده و چندین بیماری مزمن دیگر بسیار مفید به حساب می‌آید.

6.درمان خانگی مشکلات تنفسی و فواید شیر با عسل

جالب است بدانید معجون شیر مخلوط با عسل به عنوان یک درمان خانگی موثر برای جلوگیری از مشکلات تنفسی نیز عمل می‌کند. شیر گرم با عسل برای سرفه و ناراحتی‌های خفیف تنفسی وقتی شب ها قبل از خواب مصرف شود، بسیار مفید است.

فواید شیر با عسل

7.ایجاد آرامش با فواید شیر با عسل

اگر استرس، اضطراب و خستگی در زندگی روزمره شما را آزار می‌دهد، نوشیدن مقدار کمی عسل مخلوط با شیر گرم به القای خواب در بدن کمک می‌کند و به نوبه خود باعث ایجاد احساس آرامش و رهایی از تنش درونی می‌شود.

 

فواید عسل و شیر برای پوست و مو چیست؟

فواید شیر با عسل همچنین به شما برای پوست و مو نیز کمک شایانی می‌کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید از این مواد شگفت انگیز برای افزودن سلامت و درخشندگی به صورت و موهای خود استفاده کنید.

1.خواص ضد پیری و فواید شیر با عسل

استفاده منظم از شیر با عسل به راحتی می‌تواند علائم پیری مانند چین و چروک، لکه‌های تیره و خطوط ریز را از بین ببرد و در عین حال پوستی شاداب، روشن و جوان را نشان می‌دهد.

2.فواید شیر با عسل از آکنه جلوگیری می‌کند

همانطور که می‌دانید آکنه یک مشکل رایج پوستی است که در بین افراد در هر گروه سنی یافت می‌شود. اما آیا می دانستید که از فواید شیر با عسل نیز می توان به از بین بردن علائم آکنه و جلوگیری از ظاهر شدن آن بر روی صورت اشاره کرد؟ هم شیر و هم عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی هستند که باکتری‌های مولد آکنه را از بین می برند و پوستی بدون لک را تقویت می‌کنند.

3.پوستی مرطوب با ترکیب شیر با عسل

استفاده از شیر و عسل روی پوست به کاهش خشکی پوست کمک نموده و در عین حال پوست را از عمق آبرسانی می‌کند. برای تغذیه و مرطوب نگه داشتن پوست، این ترکیب را شب ها قبل از خواب روی صورت خود بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. از ترکیب شیر و عسل نیز می‌توان برای درمان ترک خوردگی لب‌ها نیز استفاده کرد.

4.تمیزی عمیق پوست با فواید شیر با عسل

آیا می‌دانید که افزودن چند قطره عسل به شیر خام یک پاک‌کننده طبیعی شگفت انگیز را ایجاد می‌کند؟ استفاده از این مخلوط برای ماساژ ملایم صورت به خلاص شدن از شر تمام آلودگی‌ها از سطح پوست کمک  شایانی نموده و پوستی بی‌عیب و نقص و بدون لک به شما می‌دهد.

5.پوستی درخشان با فواید شیر با عسل

برای این موضوع بیان این جمله کافی است: عسل مخلوط با شیر ساده ترین و ارزان ترین راه را برای داشتن پوستی درخشان و سالم به شما می‌دهد.

شیر و عسل را به مقدار مساوی بردارید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. آن را با آب بشویید و متوجه تفاوت قابل توجهی در صورت خود شوید.

6.کاهش جای زخم با ترکیب شیر با عسل

برای از بین بردن جای زخم خود سعی کنید از شیر و عسل استفاده نمایید. هم عسل و هم شیر دارای خواصی هستند که به روشن شدن جای زخم کمک می‌کند. فقط چند قطره عسل را به ½ فنجان شیر اضافه کنید و آن را روی جای زخم خود بمالید. برای نتیجه بهتر می‌توانید زردچوبه نیز به آن اضافه کنید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید و در طی یک دوره زمانی متوجه تفاوت خواهید شد.

7.ترمیم موهای کدر و خشک با معجون شیر با عسل

آیا از موهای کدر، خشک و شکافته شده خسته شده‌اید؟ برای نتیجه بهتر آنها را با شیر و عسل بشویید. ۱ فنجان شیر پرچرب را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی موهای خود بمالید و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. این را با استفاده از شامپوی معمولی خود بشویید. اگر این روند را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید، موهای شما نرم، ابریشمی و تغذیه می‌شوند.

از اینکه مجله الدر را در مقاله فواید شیر با عسل همراهی نمودید، بسیار خرسندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری