آنتی اکسیدان و 7 میوه‌ حاوی آن — فواید آنتی اکسیدان برای آرتروز زانو!

میوه های حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها به بدن شما کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. در این مقاله از مجله الدر، برخی از منابع عالی وجود دارد که سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ها هستند.

بدن صرفاً با انجام وظایف اصلی خود ( تنفس، حرکت و موارد مشابه) موادی به نام رادیکال های آزاد تولید می‌کند. همان‌طور که در مقالات قبلی مجله الدر عنوان شد، مشکل این است که رادیکال های آزاد می‌توانند به‌راحتی به سلول‌های سالم شما حمله کنند. اسکات زشین، دکتر روماتولوژیست شهر دالاس و نویسنده کتاب درمان طبیعی آرتریت و آرتریت بدون درد، می‌گوید، وقتی به بیماری مانند استئوآرتریت (آرتروز زانو) مبتلا می‌شوید، سلول‌های شما ضعیف می‌شوند، بنابراین در برابر رادیکال های آزاد حساس‌تر می‌شوند.

با این حال، آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ و سایر غذاها می‌توانند به مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک شایانی کنند. دکتر زاشین می‌گوید، حتی غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان نیز می‌توانند به تسکین علائم آرتروز زانو یا همان آرتریت کمک کنند. و بهتر از همه، غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان برای آرتروز نیز فواید بسیاری دارند. در این مقاله از مجله الدر قصد داریم شما را با 7 مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان آشنا کنیم. با ما همراه شوید:

1.زغال‌لخته میوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان

زغال اخته که به دلیل توانایی خود در مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری شناخته شده است، منبع عالی آنتوسیانین‌ها، آنتی اکسیدان‌های ضد‌التهابی قوی است. یک مشت زغال اخته خشک شده را در بلغور جو دوسر صبحگاهی یا روی سالادتان در ناهار بپاشید. کیم لارسون، از سیاتل، که سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی است، می‌گوید: آنتوسیانین‌ها در بسیاری از انواع توت‌ها و میوه‌های تیره یافت می‌شوند. بنابراین اضافه کردن زغال اخته و شاه توت را نیز به میوه‌های روزمره خود در نظر بگیرید.

 

زغال اخته و آنتی اکسیدان‌ها

 

2.آنتی‌اکسیدان‌ها و فواید پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است، یکی از شناخته شده ترین و در دسترس ترین آنتی اکسیدان ها. دریافت ویتامین C یک راه آبدار برای خنثی کردن رادیکال های آزاد است که می تواند به غضروف آسیب برساند و باعث التهاب و درد در مفاصل شما شود. لارسون می گوید، سایر مرکبات مانند گریپ فروت و نارنگی نیز می توانند این کار را انجام دهند. اکثر زنان به حدود 75 میلی گرم و مردان به 90 میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند – یک پرتقال حدود 50 میلی گرم را تامین می کند.

 

پرتقال و آنتی اکسیدان

 

3. لبو یا همان چغندر

لارسون می‌گوید: چغندر یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود، زیرا مانند اکثر میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های عمیق، غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. بیشتر آنتی اکسیدان‌ها در رنگدانه قرمز آنها یافت می‌شود. یک پیمانه یا یک فنجان چغندر سرشار از ویتامین‌های آنتی اکسیدانی A و C است. چغندر همچنین منبع عالی سایر مواد مغذی سالم مانند منیزیم، پتاسیم، فولات و منگنز است. جالب است بدانید که یک وعده چغندر 4 گرم فیبر دارد. شما می‌توانید چغندر را تفت دهید یا بجوشانید و به عنوان غذای جانبی سرو کنید یا ترشی چغندر را به سالاد خود اضافه کنید.

 

لبو و چغندر

 

4. اسفناج و سبزیجات سبز رنگ

لارسون می‌گوید: اسفناج و سایر سبزیجات سبز رنگ مانند کلم‌پیچ، مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان هستند. لارسون توصیه می‌کند به جای مصرف کاهوی یخ از سبزی های تیره استفاده کنید. او می گوید: هر چه رنگ سبز تیره‌تر باشد، برگ‌ها حاوی آنتی اکسیدان بیشتری هستند. بنیاد آرتریت نیز می‌گوید اگر می‌خواهید از مزایای اسفناج بهره مند شوید، به طور مداوم در مجموع نه وعده یا بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان در روز را هدف قرار دهید.

 

اسفناج و آنتی اکسیدان ها

 

5. آلبالوهای ترش غنی از آنتی‌ اکسیدان

آلبالوهای ترش در صدر فهرست غذاهای آنتی اکسیدانی زاشین و آنهایی هستند که به مبارزه با آرتروز کمک می‌کنند. او می گوید مانند سایر میوه های تیره رنگ، گیلاس ترش سرشار از آنتی اکسیدان قوی آنتوسیانین است. زاشین خاطرنشان می‌کند که باید تعداد زیادی آلبالو تازه بخورید تا با آنتی‌اکسیدان‌هایی که از آب‌میوه‌های تجاری مانند چریبوندی دریافت می‌کنید، برابری کنید، اما او توصیه می‌کند که گیلاس ترش را نیز در فهرست آنتی‌اکسیدان‌تان باشد.

 

آلبالو ترش

 

6. کلم بروکلی و ویتامین C

کلم بروکلی یک سبزی چلیپایی منبع عالی از آنتی اکسیدان ویتامین C است. همچنین منبع خوبی از کاروتنوئیدهای لوتئین، زآگزانتین و بتاکاروتن است که به عنوان آنتی اکسیدان‌های کلیدی عمل می کنند. کلم بروکلی خود را خام یا در مایکروویو بخورید تا بیشترین آنتی اکسیدان را دریافت کنید. مطالعه‌ای که در سال 2012 در Bioscience Horizons منتشر شد، نشان داد که پخت و پز می‌تواند محتوای آنتی‌اکسیدانی کلم بروکلی را کاهش دهد.

 

کلم بروکلی

 

7. آجیل و آنتی اکسیدان‌ها

به گفته بنیاد آرتریت، بهترین منابع بادام، گردو، آجیل کاج و پسته است. مونیکا پیسیک، دکتر روماتولوژیست می‌گوید: در مصرف آجیل افراط نکنید، زیرا به بدنتان کالری اضافه می‌شود، و شما می‌خواهید زمانی که دچار آرتروز هستید وزن سالمی داشته باشید تا استرسی به مفاصل خود وارد نکنید.

 

آجیل و آنتی اکسیدان

از اینکه در این مقاله از مجله الدر مثل همیشه با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری