روغن اکالیپتوس– 10 مورد از موارد استفاده از روغن اکالیپتوس چیست؟

روغن اکالیپتوس را به چه میزان می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که این روغن ارزشمند به‌راحتی می‌تواند به پاک‌سازی سینوس‌ها، تسکین درد عضلات و مبارزه با استرس در افراد کمک نماید؟

اجازه دهید قبل از اینکه آن را در تمام بدن خود بمالید، مجله الدر آنچه را که لازم است شما در مورد این روغن مفید و ارزشمند بدانید را در قالب 10 مورد از موارد استفاده از روغن اکالیپتوس مطرح نماید.

موارد استفاده از روغن اکالیپتوس عبا‌رت‌اند از:

1. روغن اکالیپتوس می‌تواند سینوس‌های شما را پاک کند.

روغن اکالیپتوس می‌تواند سینوس‌های شما را پاک کند.موثرترین راه برای مبارزه با احتقان با روغن اکالیپتوس، استنشاق بخار آن است که به روغن اجازه می‌دهد با غشاهای مخاطی واکنش نشان دهد، مخاط را کاهش داده و احتقان را در فرد از بین ببرد.

توجه داشته باشید که این روغن بسیار قوی است، بنابراین برای رسیدن به اثر مورد نظر تنها به یک یا دو قطره از آن نیازمند هستید.

 

برای ایجاد استنشاق بخار تنها کافی‌ است یک تا دو قطره را در یک کاسه کوچک آب داغ بخار بریزید. سپس حوله‌ای را روی سر خود بکشید تا بخار را متمرکز کنید و سر خود را حداقل به اندازه یک بازو از کاسه دور کنید.

چشمان خود را ببندید و عمیق نفس بکشید و اجازه دهید بخار وارد بینی شما شود. برای این موضوع کافی است شما بخار را به مدت پنج تا 10 دقیقه استنشاق کنید.

2. می‌تواند وضوح ذهنی را افزایش دهد و با مه مغزی مبارزه کند

می‌تواند وضوح ذهنی را افزایش دهد و با مه مغزی مبارزه کندجالب است بدانید که روغن اکالیپتوس به‌راحتی می‌تواند راه‌های هوایی شما را پاک کند و اکسیژن بیشتری را وارد ریه‌های شما کند، که این موضوع در نوع خود می‌تواند انرژی در فرد را افزایش داده و شفافیت ذهنی ایشان را افزایش دهد.

برای انجام این کار کافی است تنها پنج قطره از این روغن را در خانه یا محل کار پخش نمایید.

3. روغن اکالیپتوس درد عضلات و درد مفاصل را تسکین می‌دهد

روغن اکالیپتوس درد عضلات و درد مفاصل را تسکین می‌دهدبه لطف فواید ضدالتهابی روغن اکالیپتوس، این روغن می‌تواند برای شما معجزه کند که آیا عضلات شما بعد از تمرین درد می‌کنند یا از درد مزمن ناشی از برخی بیماری‌ها مانند سندرم تونل کارپال یا آرنج تنیس بازان رنج می‌برید.

یک یا دو قطره را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل، آرگان یا جوجوبا) مخلوط کنید و آن را به صورت دورانی روی ناحیه درد مالش دهید.

4. جلوگیری از بوی بد دهان با روغن اکالیپتوس

جلوگیری از بوی بد دهان با روغن اکالیپتوسبه لطف خواص ضد میکروبی موجود در روغن اکالیپتوس، این روغن به‌راحتی می‌تواند با بوی بد دهان در فرد مقابله کرده و به عنوان یک دهان شویه طبیعی استفاده شود.

برای این موضوع کافی است به سادگی یک تا دو قطره به آب اضافه کنید، غرغره کنید و در انتها آن را از دهان خود خارج کنید. مراقب باشید قورت ندهید؛ روغن اکالیپتوس نباید خورده شود.

5. پوست سر شما را تحریک می‌کند

پوست سر شما را تحریک می‌کنداستفاده از روغن اکالیپتوس برای موهای شما فواید مختلفی دارد:

پوست سر را تحریک می‌کند، با شوره سر مبارزه می‌کند و خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشد. قبل از استفاده یک قطره به شامپو خود اضافه کنید.

6. روغن اکالیپتوس با شوره سر مبارزه می‌کند.

روغن اکالیپتوس با شوره سر مبارزه می‌کند.اجزای ضد قارچ موجود در این روغن با قارچ مخمر مانند مالاسزیا که شایع‌ترین علت شوره سر است، مبارزه می‌کند.

به سادگی دو تا چهار قطره روغن را با یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید، روی پوست سر بمالید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس کاملا آبکشی کنید.

7. نیش حشرات را آرام می‌کند

نیش حشرات و روغن اکالیپتوسروغن اکالیپتوس حاوی یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می‌تواند برای گزش حشرات، زخم‌ها، بریدگی‌ها و سوختگی‌ها استفاده شود.

همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که از رشد میکروب‌های جدید جلوگیری می‌کند. دو تا سه قطره را روی یک پنبه تمیز ریخته و ناحیه مورد نظر را دو بار در روز مالش دهید.

8. به بهبود بریدگی‌ها و خراش‌ها کمک می‌کند

بهبود بریدگی‌ها و خراش‌ها و روغن اکالیپتوسشستشوی ضد‌عفونی‌کننده خود را برای بریدگی‌ها، خراش‌ها و سوختگی‌ها در خانه ایجاد کنید. 10 قطره روغن را به دو فنجان آب اضافه کنید و در یک بطری اسپری مخلوط کنید.

یک پارچه مرطوب و تمیز اسپری کنید و زخم را پاک کنید.

9. روغن اکالیپتوس، آفتاب سوختگی را برطرف می‌کند

خواص ضد‌التهابی و تسکین‌دهنده آن، همراه با احساس خنک کنندگی طبیعی، روغن اکالیپتوس را برای تسکین آفتاب سوختگی دردناک ایده آل می‌کند.

خواص آنتی‌باکتریال روغن اکالیپتوس نیز از پوست در برابر هرگونه عفونت محافظت می‌کند.

یک بطری اسپری دو انسی را با آب تصفیه شده پر کنید. دو تا چهار قطره روغن اکالیپتوس و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا خالص را اضافه کنید که به عنوان یک امولسیفایر طبیعی عمل می‌کند.

خوب تکان دهید و برای تسکین روی پوست اسپری کنید. این همچنین یک اسپری با طراوت ایجاد می‌کند که می‌تواند شما را در یک روز گرم تابستان خنک کند.

10. روغن اکالیپتوس با استرس مبارزه می‌کند

روغن اکالیپتوس با استرس مبارزه می‌کندرایحه تازه و شبیه منتول به بیدار شدن شما و تقویت حواس شما کمک می‌کند. همچنین قبل از شروع روز، تسکین آرامش‌بخشی را فراهم می‌کند.

به سادگی یک بطری اسپری را با آب خنک پر کنید و پنج تا 10 قطره روغن اکالیپتوس به آن اضافه کنید.

دیواره‌های دوش را اسپری کنید و آب گرم را روشن کنید و اجازه دهید قبل از ورود بخار شود. حتماً دما را مطابق با آن تنظیم کنید.

امیدواریم این مقاله برای سلامتی و آگاهی شما در زمینه روغن اکالیپتوس، مفید باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری