فواید سیب برای سلامتی – آشنایی با 5 مورد از فواید سیب برای سلامتی + پوست سیب را جدا نکنید!

فواید سیب برای سلامتی افراد باعث شده است این میوه به ظاهر ساده، در میان پزشکان و متخصصان تغذیه به عنوان یک میوه ارزشمند شناخته شود. به نظر می‌رسد ممکن است حقیقتی در این جمله قدیمی وجود داشته باشد که می‌گوید: “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می‌دارد.”

در کنار فواید سیب برای سلامتی افراد جالب است بدانید که سیب سرشار از مواد مغذی نظیر فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است و از این طریق فواید سلامتی مختلفی را برای ما به همراه دارد.

در اینجا و در این مقاله از مجله الدر قصد داریم که 5 مورد از فواید سیب به عنوان یک میوه شناخته شده یا همان سیب را برای شما مطرح نماییم. پس با ما همراه شوید.

1.سلامت روده و فواید سیب برای سلامتی

اگر بخواهیم اولین فواید سیب برای سلامتی را عنوان نماییم می‌توانیم به کمک به سلامت روده اشاره کنیم. همانطور که در سایر مقالات مجله الدر برای شما عنوان کردیم، باکتری‌های بسیار خوبی در روده شما وجود دارد که به جلوگیری از ابتلا به مشکلات و بیماری‌های گوارشی نظیر نفخ کمک فراوانی می‌کنند.

تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که بهره‌مندی از فواید سیب برای سلامتی به ویژه سیب های ارگانیک، تا حد زیادی می‌تواند میکروبیوم روده سالم را حفظ نماید.

محققان تغذیه با بررسی در زمینه فواید سیب برای سلامتی می‌گویند: سیب‌ها حاوی پکتین هستند، نوعی فیبر محلول که یک پری‌بیوتیک است. همانطور که می‌دانید مصرف پری‌بیوتیک ها و پروبیوتیک‌ها برای حفظ سلامتی دستگاه گوارش و تعادل بین باکتری‌های بد و خوب در روده بسیار مفید هستند.

شما می‌توانید این مواد را با مصرف میوه‌هایی نظیر هلو و یا استفاده از مکمل‌هایی نظیر ماست پروبیوتیک، خوشبوکننده‌های دهان حاوی پروبیوتیک به بدن خود برای سلامتی بیشتر اضافه نمایید.

محققان در زمینه مصرف سیب به عنوان یک میوه ارزشمند می‌گویند: با تغذیه باکتری‌های خوب و کمک به شکوفایی آن، پکتین موجود در سیب به سالم ماندن روده کمک می‌کند و در نتیجه فوایدی مانند حرکات منظم روده و افزایش ایمنی بدن و دستگاه گوارش را به همراه دارد.

فواید سیب

2.تنظیم حرکات روده و فواید سیب برای سلامتی

در ابتدا لازم است بدانید که یک سیب با پوست حاوی حدود 4.5 گرم فیبر است که هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول را شامل می‌شود که فواید روده ای زیر را دارد:

الف) فیبر محلول آب را جذب کرده و به ماده‌ای ژل مانند تبدیل می‌شود که می‌تواند هضم را کند کرده و از اسهال جلوگیری کند.

ب) فیبر نامحلول مدفوع شما را حجیم کرده و به عبور سریع غذا از روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می‌نماید.

فواید سیب

3.کاهش فشار خون با بهره‌مندی از فواید سیب برای سلامتی

کمتر کسی می‌داند که یکی از فواید سیب برای سلامتی کمک کاهش فشار خون در افراد است. جالب است بدانید که سیب لزوما منبع غنی از پتاسیم نیست، اما اگر آنها را همراه با یک رژیم غذایی سالم و متنوع مصرف کنید، پتاسیم موجود در سیب ممکن است به فشار خون سالم کمک کند زیرا چگونه دیواره رگ‌های خونی را شل نموده و در نتیجه تنش را کاهش می‌دهد.

در این میان یک بررسی در سال 2015 از سه مطالعه نشان داد افرادی که بیش از چهار وعده در هفته میوه و سبزیجات کامل، از جمله سیب می‌خورند، نسبت به افرادی که فقط یک بار در ماه میوه‌ها و سبزیجات کامل مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.

همان‌طور که در سایر مقالات مجله الدر برای شما عنوان کردیم، شما با مصرف ژای ترش نیز می‌توانید فشار خون بالای خود را کنترل نمایید. در حال حاضر این چای و مکمل‌های آن نظیر آدامس‌های چای ترش مزایای بسیار زیادی برای سلامتی افراد ایجاد کرده‌اند.

4.کاهش کلسترول و فواید سیب برای سلامتی

یکی دیگر از ده ها فواید سیب برای سلامتی کمک به کاهش کلسترول در افراد است. محققان تغذیه در این زمینه می‌گویند: فیبر محلول در سیب به راحتی می‌تواند به محدود کردن میزان کلسترول جذب شده در جریان خون شما کمک کند، که می تواند LDL یا کلسترول “بد” شما را کاهش دهد.

کاهش کلسترول به طور کلی خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع 2 ، و فشار خون بالا را در بدن افراد تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد.

یک بررسی در سال 2015 نشان داد که بین مصرف مکرر سیب و کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی، به ویژه کلسترول، همبستگی وجود دارد. محققان همچنین دریافتند که پری‌بیوتیک های موجود در سیب ممکن است در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نیز نقش داشته باشند.

5.جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد با مصرف سیب

باور این موضوع بسیار شیرین است که بدانید، سیب ها سرشار از پلی فنول ها هستند که مواد شیمیایی گیاهی مملو از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

محققان می‌گویند: این پلی فنول ها به راحتی می‌توانند به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک نموده و ممکن است به پیشگیری از شرایطی مانند:

الف) ابتلا یه سرطان

ب)بیماری‌های قلبی و عروقی

ج) ابتلا یه بیماری دیابت

د) بیماری های چشم

ه) ایجاد آلزایمر در افراد مسن

خ) پارکینسون و اثرات ناشی از آن

مهم است که توجه داشته باشید که اکثر محتوای آنتی اکسیدانی از پوست سیب ها می‌آید، بنابراین باید از بریدن پوست سیب خودداری کنید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله الدر همراهی نمودید، بسیار خرسندیم و اینجا از شما دعوت می‌نماییم تا از سایر مقالات سلامتی مجله الدر دیدن بفرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری