مواد غذایی مفید برای کودکان – 5 تغذیه مفید در فصل زمستان برای کودکان

مواد غذایی مفید برای کودکان

مواد غذایی مفید برای کودکان در فصل زمستان یکی از مواردی است که والدین برای سلامتی هر چه بهتر فرزندان خود بایستی از آن آگاهی داشته باشند. والدین بهتر است در فصل زمستان چه مواد غذایی را در رژیم روزانه کودکان خود قرار بدهند؟ با این مقاله از مجله الدر همراه شوید تا شما را با برخی مواد غذایی مفید برای کودکان در این فصل آشنا نماییم.

همان‌طور که می‌دانید در فصل زمستان وقتی دما کاهش می‌یابد و ساعات نور روز کوتاه‌تر می‌شود، سطح انرژی در افراد نیز می‌تواند همراه با خلق و خوی آن‌ها دچار تغییر جدی شود. به عنوان مثال بچه‌ها ممکن است در ماه‌های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند، بنابراین تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

تغییرات در خلق و خو، انرژی، تمرکز، اشتها و خواب غیرمعمول نیستند اما می‌توانند نشانه‌های یک بیماری زمینه‌ای جدی‌تر باشند. اگر نگران سلامت عاطفی و روانی فرزندتان هستید، با کودک و پزشک اطفال او صحبت کنید. لازم است بدانید که انتخاب مواد غذایی مفید برای کودکان می‌تواند به سلامت روان کودک شما نیز کمک شایانی کند.

شما می‌توانید در کنار مواد غذایی زیر از مکمل‌های تغذیه‌ای در کنار این موضوع برای فرزندانتان نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر قصد دارید ویتامین سی بدن کودکتان را تامین کنید می‌توانید از آدامس‌های ویتامین سی الدر، آبنبات‌های سرد اکالیپتوس الدر و . . . استفاده نمایید. اما با در نظر داشته باشید با توجه به متابولیسم حساس کودکان قبل از استفاده از هر مکملی حتما آن را با پزشک اطفال و پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

ماهی سالمون مواد غذایی مفید برای کودکان

1. ماهی سالمون مواد غذایی مفید برای کودکان

جالب است بدانید که اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک‌های سازنده پروتئین در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده‌های عصبی را تولید می کنند که به تنظیم خلق و خو کودک شما در فصل سرد زمستان کمک شایانی می کنند.

از سوی دیگر شواهد و تحقیقات در حال ظهور مصرف ماهی را با خطر کمتر افسردگی مرتبط می کند. ماهی سالمون مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است که در برخی مطالعات نشان داده شده است که به مدیریت افسردگی مخصوصا در فصول سرد سال کمک می کند.

علاوه بر این، ما به تحقیقات بیشتری برای تایید فواید سلامت روان نیاز داریم، اما از قبل می‌دانیم که ماهی یک منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب است.

یافا یا همان کلمانتین به عنوان یک مواد غذایی مفید برای کودکان

2. یافا یا همان کلمانتین به عنوان یک مواد غذایی مفید برای کودکان

کلمانتین‌ها یا همان نارنگی‌های یافا یک مرکبات زمستانی شایان ستایش، مملو از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. آنها همچنین فیبر غذایی را نیز برای بدن کودکان فراهم می‌کنند. بچه‌ها معمولا عاشق این میوه هستند چرا که معمولاً بدون دانه هستندو پوست کندن آنها آسان است.

کدو حلوایی و سلامت کودکان

3. کدو حلوایی و مواد غذایی مفید برای کودکان

کدو حلوایی به عنوان یک مواد غذایی مفید برای کودکان سرشار از ویتامین A و کاروتنوئیدها است که نشان داده شده است این ماده غذایی برای سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و در عین حال سلامت پوست را نیز تقویت می‌ کند.

کدو حلوایی همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کند. اکثر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند و کدام بچه و کودک است که شیرینی دوست ندارد؟

سعی کنید کدو حلوایی یا بلوط را تفت دهید و با دارچین و شربت افرا بریزید. کدو اسپاگتی یکی دیگر از کدوهای محبوب زمستانی است. سعی کنید آن را با سس ماکارونی مورد علاقه فرزندتان ترکیب کنید.

سیب زمینی‌های شیرین و مواد غذایی مفید برای کودکان

4. سیب زمینی‌های شیرین و مواد غذایی مفید برای کودکان

یکی دیگر از منابع عالی فیبر رژیمی، سیب زمینی شیرین است که سرشار از ویتامین A و پتاسیم است و یکی از مواد غذایی مفید برای کودکان است. جالب است بدانید که طعم ملایم و شیرین آنها در انواع دستورالعمل ها کار می‌کند.

قبل از برشته کردن، به “سکه های” نازک برش دهید و با روغن کانولا یا زیتون بریزید. پوره سیب زمینی شیرین همچنین می‌تواند در غذاهایی مانند ماکارونی و پنیر، بلغور جو دوسر و براونی استفاده شود. سعی کنید به جای سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی شیرین پخته شده را جایگزین کنید.

گل کلم سرشار از ویتامین C

5. گل کلم سرشار از ویتامین C

این عضو از خانواده سبزیجات چلیپایی به دلیل محتوای فیتوشیمیایی بالا و پتانسیل آن برای کمک به جلوگیری از سرطان و التهاب مورد توجه قرار گرفته است.

گل کلم به تنهایی خوشمزه است اما به راحتی با طعم های دیگر ترکیب می‌شود. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیستم ایمنی سالم و استخوان‌های سالم است.

اما این همه ماجرا نیست. گل کلم همچنین منبع خوبی از فولات است، یک ویتامین B که برای رشد و نمو مهم است، در حالی که فیبر رژیمی باعث افزایش سطح انرژی پایدار و هضم خوب می‌شود.

گل کلم برشته شده مواد غذایی بسیار خوشمزه‌ای است، اما اگر کودک شما از خوردن سبزیجات بیزار است، سعی کنید برنج گل کلم را در غذاساز درست کنید و آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله الدر در راستای سلامت فرزندانتان همراهی کردید بسیار ممنونیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری