5 خواص ژل رویال برای پوست – طریقه مصرف ژل رویال برای پوست و بررسی مواد مغذی آن

پوستی درخشان و شفاف

خواص ژل رویال برای پوست، بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است! همان‌طور که در مقاله ژل رویال چیست؟ عنوان شد، ژل رویال غذای مخصوص ملکه زنبورهاست و محققان راز عمر طولانی ملکه زنبور‌ها را در تغذیه از این مایع سحرآمیز می‌دانند.

در آخرین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، ژل رویال باعث می‌شود که عمر ملکه 50 برابر زنبورهای دیگر شود. جالب است بدانید که طول عمر ملکه زنبورها حدود 5 الی 6 سال تخمین زده‌شده است و این در شرایطی است که سایر زنبورها تنها 45 الی 60 روز به‌صورت مفید زندگی می‌کنند. اما خواص ژل رویال به این موضوع محدود نمی‌شود.

گذشتگان ما ژل رویال را به‌عنوان اکسیر حیات و جوانی نیز می‌شناختند. با کمی بررسی خواص رویال ژلی به‌راحتی می‌توان فهمید که این مایع، قوی‌ترین ماده مغذی طبیعی شناخته‌شده در دنیاست. لازم است بدانید که از این ژل شگفت‌انگیز، حتی در طب سنتی نیز استفاده می‌شود.

اما ژل رویال چه فوایدی برای پوست بدن دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی و پیشروی انسان‌ها به سمت دنیای مدرنیته، آلودگی‌هایی زیست‌محیطی انسان‌ها نیز به درون طبیعت واردشده و این موضوع علاوه بر آسیب زدن به زیست‌بوم سایر موجودات، باعث افزایش میکروب‌ها و باکتری‌های محیط طبیعی می‌شود.

اما این آلودگی‌ها در درجه اول بر روی حیات خود انسان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و سلامت آن‌ها را با خطر جدی مواجه می‌کند. بدیهی است پوست به‌عنوان بیرونی‌ترین عضو بدن انسان، بیشتر از سایر اعضا در معرض خطر این آلودگی‌ها و میکروب‌هاست و به‌راحتی می‌تواند دچار دردسر و بیماری مزمن شود.

 

خواص ژل رویال

 

اما راه حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌های طبیعی نظیر باکتری، قارچ و.. چیست؟

متداول‌ترین راه حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌ها، استفاده از ماسک پوستی است. به‌طورکلی ماسک‌های پوستی به‌صورت شیمیایی و یا به شکل طبیعی تهیه می‌شوند. ماسک‌های شیمیایی پوست به دلیل استفاده از برخی مواد شیمیایی درون آن، ممکن است با برخی از پوست‌ها ناسازگاری داشته و باعث سوزش، خارش و ایجاد حساسیت پوستی شود. به همین دلیل است که اکثر پزشکان افراد را به استفاده از ماسک‌های طبیعی توصیه می‌کنند.

برخلاف ماسک‌های شیمیایی پوست، ماسک‌های طبیعی یکی از امن‌ترین محافظان پوست محسوب می‌شوند. دلیل این موضوع این است که حتی اگر استفاده از این ماسک‌ها برای پوست مفید نباشد، قطعاً ضرری هم نخواهد داشت. جالب است بدانید که ماسک‌های طبیعی نیز با توجه به مزیتشان، انواع و دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند.

باوجود طیف گسترده‌ای از ماسک‌های طبیعی پوستی، به جرات می‌توان گفت یکی از مفیدترین ماسک‌های طبیعی، ماسک ژل رویال است. در ادامه این مقاله مجله الدر قصد داریم شما را با خواص ژل رویال برای پوست و مواد مغذی درون آن آشنا کنیم.

خواص ژل رویال برای پوست

درنتیجه سال‌ها تحقیق در مورد فواید و خواص ژل رویال و تأثیر آن بر زیبایی پوست، ژل رویال به‌عنوان ماده‌ای خارق‌العاده‌ای و با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برای پوست، شناخته‌شده است. شاید بتوان دلیل اصلی این شگفتی را، ژلاتین موجود در ژل رویال دانست. ژلاتین ماده اصلی تولید کلاژن برای پوست است. بنابراین بدون شک شما با استفاده از ژل رویال، پوستی شاداب، باطراوت و جوان خواهید داشت. برخی دیگر از خواص ژل رویال برای پوست عبارت‌اند از:

1.درمان خشکی پوست با ژل رویال

تحقیقات نشان داده است که ژل رویال یک آب‌رسان بسیار قوی برای پوست‌های دست و صورت به‌حساب می‌آید. در سال‌های اخیر نیز، تولیدکنندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی در تولید محصولات خود، از این ماده سحرآمیز استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که ژل رویال ماده بسیار مؤثر برای درمان پوست‌های خشک و آسیب‌دیده است.

 

درمان خشکی پوست از خواص ژل رویال

 

2. خواص ژل رویال و درمان زخم، جوش و آکنه

تحقیقات نشان داده است که ژل رویال با افزایش سرعت کوچ در یاخته‌های فیبروبلاست، باعث تعادل چربی‌ها در درمان زخم‌ها، جوش‌ها شده و روند درمان آن‌ها را تسریع می‌بخشد. فیبروبلاست، بافت‌های سلولی به هم پیوسته‌ای است که کلاژن و فیبرها را در پوست تولید می‌کند. به همین دلیل یکی از خواص ژل رویال که در عموم مردم شهرت یافته است، درمان‌کنندگی زخم‌ها است.

 

درمان آکنه و جوش

 

3. صورتی چاق با پوستی زیبا با ژل رویال

بسیاری از رژیم‌های لاغری باعث لاغر شدن، پیر شدن و آویزان شدن پوست صورت و دست‌ها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید ژل رویال سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد مغذی مفید است. بدیهی است استفاده از این ماده خارق‌العاده در سطح پوست، باعث جوان‌سازی، شادابی و طراوت در پوست صورت شما خواهد شد.

4. تولید کلاژن و محافظت از پوست

یکی دیگر از خواص ژل رویال محافظت کردن از پوست در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید است. همان‌طور که می‌دانید این اشعه باعث ایجاد مولکول‌هایی در بدن به نام رادیکال آزاد می‌شوند. رادیکال‌های آزاد با حمله به کلاژن‌ها باعث تجزیه شدن آن‌ها و از بین رفتن بافت پوست می‌شوند.

5. خواص ژل رویال و سفید‌کنندگی پوست

ژل رویال به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی خود، میکروب‌ها و باکتری‌های سطح پوست شما را از بین برده و با باز کردن منافذ پوستی، سلامت، شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه می‌دهد. برای این موضوع کافی است که ژل رویال را همانند ماسک بر روی پوست خود قرار دهید و پس از مدتی پوست خود را ماساژ دهید.

 

پوستی درخشان و شفاف

 

مواد مغذی درون ژل رویال

ژل رویال سرشار از مواد ریزمغذی از قبیل ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و مواد معدنی است که باعث خواص ژل رویال در همه زمینه‌ها می‌شود. تمام موارد عنوان‌شده در ژل رویال باعث شده است تا این ماده به یک معجزه برای پوست هر انسانی تبدیل شود. از سوی دیگر ژل رویال سرشار آنتی‌اکسیدان‌ها، آمینواسیدها و ترکیبات پلی‌فنول است. جالب است بدانید این ترکیبات باعث جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به بافت پروتئینی کلاژن سطح پوست شما شده و از این طریق طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌کند.

ریزمغذی‌های درون ژل رویال شامل ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول، اسید فولیک و ویتامین C است. همانطور که مشاهده کردید ژل رویال سرشار از تمامی مواد مغذی است که بدن انسان برای سلامت و تندرستی خود به آن نیاز دارد.

طریقه مصرف ژل رویال برای پوست

جالب است بدانید که شما با خرید ژل رویال، به‌راحتی می‌توانید با توجه به نیاز پوست خود، ماسک‌های مختلفی را تهیه و از خواص ژل رویال بهره‌مند شوید. یکی از متداول‌ترین این ماسک‌ها، ماسک ژل رویال با عسل است. جالب است بدانید که این ماسک باعث شادابی پوست شما از طریق از بین بردن چین‌وچروک صورت شما خواهد شد.

 

ماسک ژل رویال

 

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  1. یک قاشق غذاخوری ژل رویال
  2. یک قاشق غذاخوری عسل
  3. یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا

طرز تهیه و استفاده از ماسک ژل رویال

برای تهیه این ماسک کافی است که ژل رویال، عسل و آلوئه‌ورا را با یکدیگر مخلوط کرده و یکدست نمایید. پس‌ازآن دست و صورت خود را به‌صورت کامل شسته و خشک نمایید.

حال نوبت آن است که دست و صورت خود را با مخلوط آماده‌شده به‌صورت خیلی آهسته ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه می‌توانید دست‌ها و صورتتان را با آب ولرم بشویید.

با انجام دادن این کار به‌صورت دو بار در هفته، پوستی بسیار درخشان و شاداب خواهید داشت.

جالب است بدانید که شما می‌توانید از طریق مکمل‌های ژل رویال نیز از خواص آن بهره‌مند شوید. در حال حاضر محصولات بسیار زیادی با ترکیبی از این ژل در بازار وجود دارد.

شما با خرید مکمل‌هایی از قبیل قرص‌های ژل رویال، کرم‌های ژل رویال، آدامس‌های ژل رویال و کپسول‌های ژل رویال،بدن خود را در بازه زمانی کوتاهی سرشار از مواد مغذی بسیار مفیدی می‌کنید و از خواص ژل رویال نهایت بهره را می‌برید.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله الدر همراهی کردید بسیار سپاس‌گزاریم.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

17 پاسخ

  1. من استفاده کردم عالیههههههههههههههههه البته بعدش یک خیار هم میذارم رو صورتم که آبرسانی بشه سه بار در هفته اینکارو میکنم شبا قبل خوابیدن خیلی خوبه

  2. سلام ببخشید برای چاق شدنم مفیده؟ توروخدا اگر میدونید بگید 10 کیلو کمبود وزن دارم 🙁

    1. سپاس از توجه شما بله ژل رویال قوی‌ترین موادمغذی شناحته شده در سطح جهان هست و باعث میشه شما ریزه خواری های طی روزتون رو کنار بگذارید

    1. ممنون از توجه شما، عسل و تمامی مشتقات آن خواص ویژه ای برای بدن دارد، که ژل رویال را میتوان از تاثیرگذارترین انواع عسل معرفی کرد.

  3. جزو بهترین ماسکا برا صورته مخصوصا برا کسایی که پوستشون حساسه چون خیلی کم پیش میاد ماسکش به صورت نسازه

  4. سلام من برای چاقی صورتم میخوام از ژل رویال استفاده کنم میدونم خیلی خاصیت داره ولی واقعا صورت رو هم چاق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری