ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021- 4 مورد از ویتامین و مکمل‌های پر استفاده در سال اخیر

ویتامین‌های پر استفاده

ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 میلادی در سطح جهان چه ویتامین‌هایی بوده است؟ با این مقاله از مجله الدر همراه شوید تا شما را با واقعیت‌هایی درباره سلامتی که در چند سال گذشته رخ داده است، آشنا نماییم.

همان‌طور که می‌دانید همه گیری کرونا یا همان کووید 19 در سال‌های اخیر منجر به تغییرات چشمگیری در زندگی روزمره و حتی تغذیه ما شده است.

در این سال‌ها که مردم نمی‌دانستند با چه ویروسی مواجه هستند، ترجیح بر این دادند که با مصرف بیشتر ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین C و سایر مکمل‌ها و ویتامین‌ها، قوای جسمی و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند تا شاید از دست ویروس کرونای مرگبار نجات یابند.

ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021

جالب است بدانید که در این قسمت از زمان تاریخ توجه بیشتر مردم به بهبود سلامت و تناسب اندام، مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در این میان در واقع، صنعت مکمل‌های غذایی با افزایش 12.1 درصدی در سال 2020، بالاترین رشد خود را در بیش از 2 دهه مشاهده کرد.

با توجه به آمدن سویه های جدید کرونا نظری او میکرون و دلتا انتظار می رود این مسیر تا سال 2022 نیز ادامه یابد و بسیاری از مردم به دنبال حمایت از سلامت خود از طریق مکمل‌ها هستند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که کدام گرایش مکمل‌ها در صدر فهرست قرار دارند.

در این مقاله از مجله الدر، 4 مورد از ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 برای شما آورده شده است.

استرس SOS و ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021

1. استرس SOS و ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021

سال 2020 مملو از رویدادهای استرس‌زا و تغییر‌دهنده در زندگی افراد بود که منجر به افزایش مشکلات سلامت روان و استرس در همه گروه‌های سنی در جوامع مختلف شد.

در نتیجه، بسیاری از مردم برای حمایت از سلامت روان خود به مکمل ها روی می آورند. گزارش‌ها در این زمینه نرخ رشد 8.5 درصدی در بازار مکمل‌های مغز و سلامت روان را در طی 6 سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

انتظار می‌رود موادی مانند منیزیم، ویتامین‌های B کمپلکس، L-theanine، ملاتونین، سنبل الطیب، بابونه، و کانابیدیول در سال‌های آتی حتی محبوب‌تر نیز شوند، زیرا این موارد با خواب بهتر و سطوح پایین‌تر استرس و اضطراب مرتبط هستند.

علاوه بر این، آداپتوژن‌های گیاهی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا ممکن است از پاسخ استرس بدن حمایت کنند. به طور خاص، آشواگاندا و رودیولا گیاهان محبوب آیورودا هستند که ممکن است اضطراب، سطوح کورتیزول و علائم خفیف افسردگی را در افراد کاهش دهند.

اگرچه این مواد ممکن است برای سلامت روان شما مفید باشند، همیشه باید قبل از مصرف مکمل‌های جدید با پزشک خود مشورت نمایید، به‌خصوص اگر در حال حاضر داروهایی برای درمان افسردگی، اضطراب یا سایر بیماری‌های روانی مصرف می‌کنید.ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 و زیبا کننده‌ها

2. ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 و زیبا کننده‌ها

به جرات می‌توانیم بگوییم که همه بایستی انتظار داشته باشیم که مکمل‌های زیبایی و مراقبت از پوست امسال و یال‌های پیش‌رو رشد قابل توجهی و فزاینده‌ای داشته باشند. چه یک پیمانه کلاژن در اسموتی باشد و چه مقداری زردچوبه در سالاد، درمان مشکلات پوستی از درون به بیرون یک اولویت رو به رشد در میان جوامع مختلف در دنیا خواهد بود.

بر اساس آمار منتشر شده از سرویس گوگل ادز، درخواست‌های جستجو برای کلاژن از مارس 2020 تا دسامبر 2020، 33 درصد افزایش یافته است، که این موضوع نشان می‌دهد علاقه به زیبایی به عنوان زیربخشی از صنعت مکمل‌ها به سرعت بالایی رو به افزایش است.

شاید بتوان گفت عناصر اصلی تقویت کننده زیبایی در افراد عبارت‌اند از پپتیدهای کلاژن، ویتامین C، امگا 3، اسید هیالورونیک، سرامیدها، و چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان و مخلوط سبزیجات.
به طور خاص، رژیم غذایی سرشار از پپتیدهای کلاژن، ویتامین C و امگا 3 با سلامت بهتر پوست و علائم کمتر پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز مرتبط است. شاید این موضوع با خاصیت آنتی اکسیدانی این مواد نیز در ارتباط باشد.

علیرغم محبوبیت آنها، انتظار نداشته باشید که این مکمل‌ها مراقبت های ضعیف از پوست و شیوه های زندگی را جبران کنند. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، داشتن خواب باکیفیت، ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی مغذی کلیدی برای سلامت پوست محسوب می‌شود.

ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 با افزایش سلامت ایمنی

3. ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021 با افزایش سلامت ایمنی

همه‌گیری و شیوع بیماری ناشناخته کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از آن، به همه ما آموخت که سلامت خود را در زندگی نسبت به سایر عوامل در اولویت قرار دهیم. به این ترتیب، افزایش 50 درصدی در مصرف‌کنندگانی که به دنبال مکمل‌های حمایت کننده سیستم ایمنی هستند، گزارش شده است.

انتظار داشته باشید مکمل‌هایی مانند روی، سلنیوم، ویتامین‌های B کمپلکس، و ویتامین‌های C و D و همچنین داروهای جایگزین سلامتی مانند سنجد، اکیناسه، گون، زردچوبه و زنجبیل را ببینید. جالب است بدانید که در این میان استفاده از مکمل‌هایی نظیر آدامس‌های ویتامین سی، آبنبات‌های سرماخوردگی و . . . نیز به محصولی محبوب در میان مردم تبدیل شده است.

علاوه بر این، برخی از کارشناسان صنعت معتقدند که عصاره قارچ دارویی نیز بخشی از این روند خواهد بود. به طور خاص، قارچ چاگا، کوردیپس، یال شیر، و قارچ ریشی در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده شده است.

شایان ذکر است، پیش بینی می شود که صنعت قارچ دارویی تا سال 2026 به ارزش 261.8 میلیون دلار برسد.

ویتامین D و ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021

4. ویتامین D و ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021

ویتامین D همچنان به عنوان برترین ماده مغذی برای سلامت کلی پیشرو است. جالب است بدانید که این ویتامین نقش کلیدی در ایمنی، سلامت روان، سلامت استخوان و پوست، و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن ایفا می کند.

این ویتامین در سال 2020 نسبت به سایر ویتامین‌ها خبرساز شد، زیرا مطالعات مختلف سطوح پایین ویتامین D را با افزایش خطر عوارض کووید 19 مرتبط می‌دانند. با این حال، به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

در حالی که پوست شما به طور طبیعی وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد ویتامین D تولید می‌کند، نگرانی در مورد اشعه ماوراء بنفش ( رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو) و محدودیت‌های منطقه ای در برابر نور خورشید باعث شده است که بسیاری از مصرف کنندگان به مکمل ویتامین D روی بیاورند.

قابل ذکر است که انتظار می رود بازار ویتامین D تا سال 2025، 7.2 درصد رشد داشته باشد.

از این‌که ما را در این مقاله از مجله الدر با عنوان ویتامین‌های پر استفاده در سال 2021همراهی نمودید، متشکریم و قدر دانیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری