منابع طبیعی ویتامین C — آشنایی با 12ماده غذایی با ویتامین C بیشتر از پرتقال!

منابع طبیعی ویتامین C

منابع طبیعی ویتامین C زیادی در موارد غذایی ما وجو دارد اما اگر از یک فرد در مورد این ویتامین ارزشمند سوال کنیم شاید تنها بتواند به پرتغال و کیوی اشاره کند. در این مقاله از مجله الدر ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شما را به منابع طبیعی از ویتامین C وصل نماییم.

همان‌طور که در سایر مقالات مجله الدر نیز عنوان شده است، ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب محسوب می‌شود. بنابراین بدن ما توانایی نگه‌داری و ساخت این ویتامین ارزشمند را ندارد. این موضوع باعث می‌شود که ما این ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم.

آشنایی با 12ماده غذایی با ویتامین C

همان‌طور که می‌دانید ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار ارزشمند است که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن ما جلوگیری می‌کنند.بنابراین کمبود این ویتامین در بدن برای ما می‌تواند عواقب جبران‌ ناپذیری داشته باشد.

اگرچه مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین C در واقع نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه مصرف زیاد این ماده مغذی ممکن است به کوتاه شدن مدت زمان بیماری و کاهش شدت علائم آن کمک شایانی نماید. نکته اینجاست که یک پرتقال با اندازه متوسط تنها 69.7 میلی گرم ویتامین C دارد که در واقع کمتر از بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات رایج دیگر است.

برای اینکه بهترین ویتامین C را داشته باشید و به رژیم غذایی خود تنوع بیشتری بدهید، در ادامه قصد داریم شما را 12 مورد از منابع طبیعی ویتامین C آشنا کنیم.

ویتامین C

1. فلفل تند و منابع طبیعی ویتامین C

جالب است بدانید که نصف فنجان فلفل چیلی خرد شده یا خلال شده به صورت تقریبی حدود 107.8 میلی گرم ویتامین C دارد. به علاوه، محققان دانشگاه بوفالو دریافتند که کپسایسین، ترکیبی که فلفل چیلی را تند می‌کند، ممکن است به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک کند.

بناربراین شما با مصرف فلفل تند نیز می‌توانید به صورت طبیعی نیاز بدن خود از ویتامین سی را تامین نمایید.

2. فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده تقریباً سه برابر بیشتر از یک پرتقال ویتامین C دارد (190 میلی گرم). فلفل قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که به سادگی می‌تواند سلامت چشم شما را تضمین نماید.

3. فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده حاوی ویتامین C کمتری نسبت به خواهر شیرین‌ترش است، اما با ۱۲۰ میلی‌گرم، هنوز ۲۰۰ درصد مقدار توصیه‌شده روزانه شما است. علاوه بر این فلفل دلمه‌ای سبز نیز منبع عالی فیبر است.

4. کلم پیچ و منابع طبیعی ویتامین C

یکی دیگر از منابع طبیعی ویتامین C، کلم پیچ محسوب می‌شود. جالب است بدانید علاوه بر دو برابر مصرف توصیه شده روزانه ویتامین A و هفت برابر مقدار توصیه شده ویتامین K، یک فنجان کلم پیچ 80.4 میلی گرم ویتامین C را فراهم می‌کند. این نیروگاه تغذیه دوز قابل توجهی از مواد معدنی و اسیدهای چرب را نیز به مصرف کنندگان خود ارائه می‌دهد.

منابع طبیعی ویتامین C

5. کلم بروکلی

این سبزی چلیپایی 132 میلی گرم ویتامین C به علاوه یک مشت فیبر پرکننده را برای تنها 30 کالری در هر وعده فراهم می‌کند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که بروکلی ممکن است دارای خواص پیشگیری از سرطان نیز باشد.

6.پاپایا و منابع طبیعی ویتامین C

تحقیقات نشان می دهد که خوردن پاپایا می‌تواند به پاکسازی سینوس‌ها، روشن شدن پوست و تقویت استخوان‌ها کمک کند. جالب است بدانید که یک وعده یک فنجان 88.3 میلی گرم ویتامین C می‌دهد.

7. توت فرنگی و منابع طبیعی ویتامین C

یک فنجان از این ابرمیوه حاوی 84.7 میلی گرم ویتامین C، به علاوه دوزهای سالم فولات و سایر ترکیبات برای تقویت سلامت قلب است. یکی دیگر از فواید غیرمنتظره توت فرنگی؟ آنها ممکن است به سفید شدن دندان‌های شما به طور طبیعی کمک کنند.

8.گل کلم و مواد غنی از ویتامین ث

خواه آن را برشته کنید، بخارپز کنید یا له کنید، خوردن یک کله کوچک گل کلم دوز 127.7 میلی گرمی ویتامین C به اضافه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین به شما می‌دهد.

9.کلم بروکسل

این کلم‌های کوچک مملو از مواد مغذی گیاهی و فیبر هستند که از سرطان جلوگیری می‌کنند، البته 74.8 میلی‌گرم ویتامین C نیز وجود دارد. اگر معمولاً طعم تلخ آن‌ها را آزار می‌دهد، شیرینی طبیعی آن‌ها را با بو دادن آن‌ها نشان دهید.

10. آناناس و منابع طبیعی ویتامین C

علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C، آناناس حاوی بروملین است، یک آنزیم گوارشی که به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می کند. بروملین همچنین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند که می تواند به شما کمک کند پس از یک تمرین سخت، سریعتر بهبود پیدا کنید.

11. کیوی

یک وعده کیوی (تقریباً 2 میوه) دارای 137.2 میلی گرم ویتامین C است. این میوه دارای پتاسیم و مس نیز غنی است.

12. انبه

میوه‌های مناطق استوایی نظیر انبه را برای افزایش 122.3 میلی گرم ویتامین C بچشید. انبه همچنین منبع عالی ویتامین A است که مانند ویتامین C نقش کلیدی در ایمنی بدن ایفا می‌کند و علاوه بر آن چشمان شما را سالم نگه می‌دارد.

امیدواریم این مقاله از مجله الدر شما را با منابع طبیعی ویتامین C آشنا کرده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری