فواید آلو برای سلامتی – آشنایی با 9 مورد از فواید آلو برای سلامتی + پیشگیری از سرطان با آلو

فواید آلو برای سلامتی خودتان را می‌شناسید؟ در این مقاله از مجله الدر قصد داریم تا شما را با 10 مورد از فواید آلو برای سلامتی آشنا نماییم.

همان‌طور که می‌دانید آلوها در واقع از همان خانواده زردآلو، هلو و شلیل هستند، اما شباهت‌های این گروه خانوادگی در اینجا به پایان می رسد و شباهت آن‌ها بیشتر ظاهری است.

در واقع، آلو تنوع بسیار بیشتری نسبت به سایر میوه‌های هسته دار در گروه خانوادگی خود دارد. وقتی صحبت از اندازه و رنگ می‌شود، آلوها می توانند بنفش، زرد، نارنجی و قرمز باشند و می توانند بزرگ یا کوچک باشند.

جالب است بدانید که هزاران سال پیش، آلو برای اولین بار در چین کشت شد. از آنجا، آنها در ادامه به ژاپن، ایالات متحده و مناطق خاصی از اروپا آورده شدند. و می‌بینید که امروزه بیش از 2000 گونه آلو در سراسر جهان رشد می‌کند.

اکنون که کمی از تاریخچه آلو می‌دانید، بیایید به فواید آلو برای سلامتی بپردازیم. به صورت کلی می‌توان گفت که ویتامین C موجود در آلو به بدن شما کمک شایانی می‌کند تا به سادگی عضله بسازد، رگ‌های خونی تشکیل دهد، بهبود یابد واز سویی برای چشمان شما نیز مفید باشد. در ادامه این مقاله سعی بر آن شده است تا سایر فواید سلامتی مرتبط با آلو آورده شود:

1.کاهش فشار خون و فواید آلو برای سلامتی

یکی از فواید آلو برای سلامتی کاهش و مدیریت فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری محسوب می‌شود. لازم است بدانید که بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰، شرکت‌کنندگانی که آب آلو می‌نوشیدند و آلو می‌خوردند، فشار خون پایین‌تری نسبت به گروه کنترل بدون آلو داشتند.

فواید آلو برای سلامتی

2.محافظت در برابر آسیب سلولی سرطان با فواید آلو برای سلامتی

آنتوسیانین‌ها (رنگدانه آبی مایل به قرمز موجود در آلو) به‌راحتی می‌تواند به حذف رادیکال‌های آزاد مضر کمک کند. این به نوبه خود به محافظت از بدن شما در برابر سرطان و آسیب سلولی کمک خاصی می‌کند. برای درک بهتر این مورد از فواید آلو برای سلامتی به شما پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات در این زمینه با عنوان: استرس اکسیداتیو، رادیکال های آزاد، آنتی اکسیدان ها را مشاهده بفرمایید.

3.آلو و کاهش وزن در افراد

به دنبال کاهش وزن و لاغری دور کمر خود هستید؟ محققان دانشگاه لیورپول 100 فرد دارای اضافه وزن را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه در طی یک دوره 12 هفته ای هر روز آلو می‌خوردند و گروه کنترل این کار را نکردند. به طور متوسط، کسانی که در گروه آلو خشک بودند 4.4 پوند و یک اینچ از دور کمر خود کم کردند.

فواید آلو برای سلامتی

4.میوه‌ای کم کالری و مناسب برای رژیم

با 30 کالری، یک آلو کوچک نه تنها یک میان وعده عالی است، بلکه به رفع هوس برای شیرینی نیز کمک می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، آلو به راحتی می‌تواند برای کسانی که رژیم دارند یا می‌خواهند کالری دریافتی خود را کاهش دهند، بسیار ایده آل باشد.

فواید آلو برای سلامتی

5.سلامت استخوان و فواید آلو برای سلامتی

بر اساس مطالعه ای که توسط تحقیقات دانشگاه ایالت اوکلاهما و فلوریدا انجام شد، افرادی که آلو می‌خوردند و مکمل‌های ویتامین D و کلسیم مصرف می‌کردند، تراکم استخوان در ستون فقرات و ساعد خود را به میزان قابل توجهی نسبت به گروهی که سیب خشک مصرف کرده و یا مکمل‌های مشابه مصرف می کردند، بهبود بخشیدند.

6.رفع یبوست و فواید آلو برای سلامتی

یکی از فواید آلو برای سلامتی که در میان قدیمیان بسیار شایع است، رفع یبوست است. آلو پر از فیبر رژیمی است و زمانی که خشک شود، به تسکین یبوست کمک فراوانی می‌کند. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که گروهی متشکل از 51 نفر (همه بزرگسالان) که همگی با یبوست مواجه بودند، بعد از خوردن آلو از علائم خود رهایی یافتند.

7.حافظه و سلامت مغز با بهره‌مندی از فواید آلو برای سلامتی

تحقیقات بهداشتی دانشگاه هاروارد نشان داده است که آنتی اکسیدان‌ها می‌‌توانند با کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد پیشرفت آلزایمر را کاهش دهند. آلو سرشار از آنتی اکسیدان است، همچنین حاوی آنتوسیانین و کورستین است که هر دو در حمایت از مغز سالم بسیار مفید هستند.

حافظه و سلامت مغز با بهره‌مندی از فواید آلو برای سلامتی

8.تقویت سلامت قلب با مصرف آلو

با 113 میلی‌گرم پتاسیم بسته بندی شده در آلوی تازه با اندازه متوسط، افزودن آن به رژیم غذایی شما راهی عالی برای کاهش خطر سکته مغزی و مدیریت فشار خون بالا است. پس شما می‌توانید در کنار مصرف سیر، چای ترش و مکمل‌های آن نظیر آدامس چای ترش از الو برای کنترل فشار خون بالای خود استفاده نمایید.

9.کمک به پیشگیری از دیابت با آلو

به گفته متخصصان سلامت، شاخص گلیسمی پایین موجود در آلو می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد و افراد مستعد کاهش دهد.

از اینکه ما را در این مقاله از مجله الدر همراهی نمودید، بسیار سپاسگزاریم.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری