فواید کرفس برای سلامتی – بهره‌مندی از فواید ویتامین C تا افزایش میل جنسی_8 مورد از فواید کرفس

فواید کرفس برای سلامتی را می‌شناسید؟ همه ما این گیاه را معمولا برای لاغری و کاهش وزن می‌شناسیم. اما این گیاه ارزشمند فواید چشم‌گیر دیگری دارد که قرار است در این مقاله از مجله الدر با آن آشنا شوید.

وقتی در یک بشقاب گوجه‌فرنگی، هویج و فلفل قرمز داریم چه کسی دوست دارد سبزیجات برگداری نظیر کرفس را بخورد؟ قطعا هیچکس!

اما لازم است بدانید که این سبزیجات برگ‌دار سرشار از مواد مغذی هستند، اما ما  معمولا چیزی را انتخاب می‌کنیم که طعم بهتری داشته باشد و شاید بتوان گفت این اولین اشتباه ماست!

کرفس ترد و تازه به دلیل کم کالری بودن و محتوای بالای آب آن بسیار محبوب است.

این سبزی سبز سرشار از مواد مغذی است و فواید متعددی برای سلامتی دارد.

کرفس گیاهی باتلاقی است و با هویج و جعفری هم‌خانواده است. همان‌طور که می‌دانید این گیاه ساقه‌های بلند، سبز کم رنگ، سفت و فیبری دارد.

خواص تغذیه‌ای کرفس چیست؟

کرفس حاوی تقریباً 95 درصد آب با دوز مطلوب ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است.

با این وجود، کرفس منبع خوبی از ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، فولات، پتاسیم و کلسیم است. در کنار این موضوع این گیاه حاوی حداقل مقدار پروتئین، چربی و فقط 1.4 گرم کربوهیدرات است. کرفس سرشار از آنتی اکسیدان های مفید، فیتونوترینت ها و فلاونوئیدها است که فواید بسیار زیادی برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن ما دارد.

در این مقاله از مجله الدر قصد داریم شما را با 8 مورد از فواید کرفس آشنا نماییم، پس همراه ما باشید:

1: افزایش میل جنسی و فواید کرفس

کرفس حاوی سطوح بالایی از آندروستنون و هورمون‌های مردانه آندروستنول است که تحریک جنسی در زنان را افزایش می‌دهد. اعتقاد بر این است که خوردن کرفس ممکن است با انتشار رایحه‌هایی که می تواند جذابیت مردان را برای زنان بیشتر کند.

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در کنار این موضوع از آدامس‌های جنسی و . . . نیز استفاده نمایند که تاثیر آن را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. آدامس ژل رویال و جینسینگ پیشنهاد ما به شماست.

افزایش میل جنسی و فواید کرفس

2: بهبود تعداد و کیفیت اسپرم با استفاده از فواید کرفس

مطالعات نشان می‌دهد که کرفس در برابر ماده‌ای که ممکن است به تعداد اسپرم‌ها آسیب برساند، محافظت می‌کند. عصاره کرفس عملکرد جنسی را افزایش می‌دهد و تعداد اسپرم را بهبود می‌بخشد. ممکن است به این دلیل باشد که به نظر می رسد اثرات بازدارنده ای در برابر رادیکال های آزاد دارد که می‌تواند بر باروری تأثیر منفی بگذارد. کرفس حتی می‌تواند ترشح تستوسترون که یک هورمون مردانه است را در فرد افزایش دهد.

3:  فوایدکرفس خطر سرطان را کاهش می‌دهد

کرفس سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. این حاوی دو ترکیب قوی ضد سرطان است. جالب است بدانید که آپیژنین و لوتئولین تا حد زیادی باعث تخریب رادیکال های آزاد و مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود. کرفس دارای پلی‌استیلن‌های زیست فعال است، این ترکیبات پتانسیل جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی متعدد را دارند. کرفس برای محافظت در برابر سرطان پانکراس و سینه بسیار مفید است.

4: کاهش فشار خون و فواید کرفس

کرفس حاوی مقدار زیادی فیتوکمیکال معروف به فتالید است. این ترکیب ماهیچه‌های شریان ‌ها را شل کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد.

طبق طب چینی،  فواید کرفس و عصاره آن به کاهش فشار خون کمک بسیار زیادی می‌کند. این گیاه سرشار از نیترات است که به شل شدن ماهیچه‌های صاف رگ‌های خونی نیز کمک می‌نماید.

در کنار این موضوع استفاده از چای ترش برای کنترل فشار خون نیز می‌تواند موثر باشد. شما می‌توانید به صورت مستقیم از فواید چای ترش از طریق دم کرده آن بهره‌مند شوید و یا از سایر مکمل‌‌های آن نظیر آدامس چای ترش استفاده کنید.

کاهش فشار خون و فواید کرفس

5: جلوگیری از التهاب با فواید کرفس

همان‌طور که می‌دانید کرفس سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است که دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی هستند. کرفس همچنین حاوی ترکیبی به نام لوتئولین است که می‌تواند از التهاب در سلول‌های مغز جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره کرفس مانند داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن عمل می‌کند. همچنین ممکن است اثر کاهش درد داشته باشد. و ممکن است در برابر آسیب معده که ممکن است در اثر مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ایجاد شود، محافظت کند.

6: جلوگیری از کاهش حافظه و فواید کرفس

کرفس حاوی آپیژنین است که برای رشد و نمو اعصاب عالی است. آپیژنین همچنین ممکن است به سلامت نورون‌ها کمک کند.

جالب است بدانید که کرفس همچنین از از دست دادن حافظه جلوگیری می‌کند. عصاره کرفس نقش ارزشمندی در درمان بیماری آلزایمر و جلوگیری از پیشرفت آن در وهله اول دارد.

7:  کمک به هضم غذا با فواید کرفس

از آنجایی که حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، از کل دستگاه گوارش محافظت می‌کند. فیبر طبیعی موجود در کرفس آن را به یک ماده غذایی ضروری برای سیستم گوارش تبدیل می‌کند. فیبر محلول در کرفس توسط باکتری‌های موجود در روده بزرگ تخمیر می‌شود و این فرآیند تخمیر سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می‌دهد.

8: کاهش وزن و لاغری و فواید کرفس

همان‌طور که می‌دانید کرفس یک سبزی کم کالری است که در کنترل وزن بسیار مفید است. این گیاه حاوی فیبر گوارشی است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. محتوای فیبر نامحلول کرفس می‌تواند سیری را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند. کرفس دارای محتوای آب بالایی است که ممکن است به کاهش وزن و تنظیم متابولیسم چربی کمک کند.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر ما را همراهی کردید، بسیار خرسندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری