کاهش درد آرتریت – 7 ماده غذایی ارزشمند برای کاهش درد آرتریت + ویتامین سی و آرتریت

کاهش درد آرتریت یکی از موارد بسیار مهم برای مبتلایان به این بیماری دردناک محسوب می‌شود. اما در ابتدا لازم است بدانید که شما با مصرف مواد غذایی مناسب نیز می‌تونید به کاهش درد آرتریت خود کمک شایانی کنید.

اگر از آرتریت رنج می برید، علائم دردناک را با خوردن مقدار زیادی مواد غذایی عنوان شده در لیست زیر و موادی که به طور طبیعی التهاب بدنی را کاهش می‌دهند، کنترل نمایید.

در این مقاله، مجله الدر قصد دارد شما را با 7 ماده غذایی ارزشمند که به کاهش درد آرتریت شما کمک شایانی می‌کند، آشنا نماید. با ما همراه شوید.

1. چای سبز و کاهش درد آرتریت

چای سبز و کاهش درد آرتریت

به دلیل فواید موجود در چای سبز، این نوشیدنی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

جالب است بدانید که در نگاه اول این نوشیدنی در مقایسه با چای سیاه معمولی، ضعیف و بی‌ارزش به نظر می‌رسد. اما لازم است بدانید که این نوشیدنی ملایم حاوی یک آنتی‌اکسیدان طبیعی به نام اپی گالوکاتچین 3-گالات (EGCG) است که در چای سیاه یافت نمی‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که EGCG برای متوقف کردن تولید برخی از مواد شیمیایی التهابی در بدن، از جمله مواد دخیل در آرتریت، بسیار مفید عمل می‌کند.

تحقیقات اولیه در این زمینه نشان می‌دهد که EGCG و سایر کاتچین‌های موجود در چای سبز ممکن است از تجزیه غضروف جلوگیری کرده و احتمالاً به حفظ طولانی‌تر مفاصل کمک شایانی نمایند.

2. کاهش درد آرتریت با استفاده از زنجبیل و زردچوبه

کاهش درد آرتریت با استفاده از زنجبیل و زردچوبه

جالب است بدانید که مانند میوه‌ها و سبزیجات، ادویه‌ها حاوی مواد مغذی گیاهی بسیار مفیدی هستند که به‌راحتی می‌توانند اثرات قدرتمندی بر سلامتی افراد داشته باشند.

با بررسی برخی از تحقیقات، به نظر می‌رسد برخی ادویه‌ها دارای اثرات ضد التهابی هستند، بنابراین این مواد غذایی می‌توانند برای درمان آرتریت در نظر گرفته شوند. در میان امیدوارکننده‌ترین آن‌ها زردچوبه (ادویه خردل آسیایی زرد که در کاری یافت می‌شود) و زنجبیل هستند.

از آنجایی که زنجبیل حاوی مواد شیمیایی است که مشابه برخی از داروهای ضد التهابی عمل می‌کند، کاهش درد آرتریت از طریق زنجبیل تعجب آور نیست.

3. آنتوسیانین‌ها و آرتریت

آنتوسیانین‌ها و آرتریت

آنتوسیانین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که با مهار تولید برخی از مواد شیمیایی التهابی به کاهش التهاب در بدن افراد کمک شایانی می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد این ترکیبات به سلامت بافت همبند کمک شایانی نموده و حتی از ویتامین C برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد خطرناکی که می‌توانند بافت‌های بدن را تحریک کرده و باعث التهاب شوند، قوی‌تر هستند.

برخی از بهترین مواد غذایی برای آنتوسیانین‌ها عبارتند از گیلاس، انواع توت‌ها (شاه توت، زغال اخته، سنجد، تمشک ، توت فرنگی و . . . )، بادمجان، انگور قرمز و سیاه و آلو.

4. فواید ویتامین سی و کاهش درد آرتریت

فواید ویتامین سی و کاهش درد آرتریت

جالب است بدانید که یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای کاهش درد آرتریت مصرف ویتامین سی است. ویتامین C یکی از مواد مغذی است که مسئول سلامت کلاژن، که جزء اصلی غضروف محسوب می‌شود، است.

علاوه‌بر‌این، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی کم ویتامین C مصرف می‌کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی از انواع آرتریت باشند. به این دلایل، تهیه غذاهای غنی از ویتامین C نظیر فلفل دلمه‌ای (زرد، قرمز، نارنجی و سبز)، پرتقال، گریپ فروت، توت‌فرنگی، آناناس، کلم بروکلی، لوبیا قرمز، کیوی و گل کلم بسیار مهم است.

علاوه بر مواد طبیعی حاوی ویتامین سی شما می‌توانید از مکمل‌های ویتامین سی نظیر آدامس‌های ویتامین ‌C، آبنبات‌های سرد حاوی ویتامین سی و . . . نیز استفاده نمایید.

5. کاروتنوئیدها و دردهای آرتریت

کاروتنوئیدها و دردهای آرتریت

کاروتنوئیدها گروهی از مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی قوی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.

شناخته شده ترین آن بتاکاروتن است (که در غذاهایی مانند طالبی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج، کلم پیچ، کدو حلوایی و اسفناج یافت می‌شود)، اما کاروتنوئید دیگر نظیر بتا کریپتوکسانتین نیز ممکن است خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با التهاب را کاهش دهد.

در واقع، افزودن تنها یک وعده اضافی در هر روز از یک غذای سرشار از بتا کریپتوکسانتین به کاهش خطر ابتلا به آرتریت و کاهش درد آرتریت کمک شایانی می‌کند.

برخی از بهترین غذاها برای بتا کریپتوکسانتین عبارتند از کدو حلوایی زمستانه، کدو تنبل، خرمالو، پاپایا، نارنگی، فلفل قرمز، ذرت، پرتقال و زردآلو.

6. روغن زیتون و کاهش درد آرتریت

روغن زیتون و آرتریت

روغن زیتون علاوه بر چربی‌های تک غیراشباع سالم حاوی ترکیبی طبیعی به نام اولئوکانتال است که ممکن است به جلوگیری از التهاب مرتبط با آرتریت کمک فراوانی کند.

توصیه می‌شود در هنگام پخت و پز به جای روغن نباتی یا کره از روغن زیتون استفاده کنید (به مقدار مساوی یا کمتر جایگزین کنید).

اگر برای مدیریت آرتریت خود نیز سعی در کاهش وزن دارید، روغن زیتون را مصرف کنید اما در مصرف آن خسیس باشید زیرا تمام چربی‌ها (از جمله چربی های سالم مانند روغن زیتون) کالری بالایی دارند.

7. چربی‌های امگا 3

چربی‌های امگا 3

در حالی که سایر غذاها سطح التهاب را در بدن افزایش می دهند، امگا 3 در واقع با سرکوب تولید آنزیم‌هایی که غضروف را فرسایش می‌دهند، التهاب را تا حد مناسبی کنترل می‌کنند.

مجموعه ای از مطالعات نشان داده‌اند که روغن ماهی امگا 3 به راحتی می‌تواند علائم آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

شرکت کنندگان در مطالعه قدرت بیشتر، خستگی کمتر، کاهش تورم و حساسیت مفاصل، سفتی کمتر مفاصل و درد کلی کمتر را گزارش کردند.

بهترین غذاها برای اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از: سالمون (وحشی، تازه یا کنسرو شده)، شاه ماهی، ماهی خال خالی (نه شاه)، ساردین، آنچوی، قزل آلای رنگین کمان، صدف اقیانوس آرام، دانه کتان (زمین و روغن)، دانه چیا، دانه شاهدانه، و گردو و . . . است.

از اینکه مجله الدر را انتخاب می‌کنید و ما را همراهی می‌کنید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری