تاثیرات سیگار بر پوست – پیری و تخریب پوست + عفونت‌های ویروسی

تاثیرات سیگار بر پوست یکی از مشکلاتی است که افراد سیگاری بدون داشتن آگاهی از اینکه این موارد در اثر سیگار کشیدن است، با آن درگیر می‌شوند.

در این بخش از مقاله الدر قصد داریم تا شما را با بخشی از تاثیرات سیگار بر پوست بر افراد آشنا نماییم تا شاید شما با مضرات سیگار و تاثیرات سیگار بر پوست آشنا شده و قدم در راه ترک سیگار بردارید.

در کنار این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از یکی از محصولات ترک سیگار نظیر آدامس های ترک سیگار را برای قرار گرفتن در این مسیر استفاده نمایید.

این محصولات باعث می‌شوند تا میل و انگیزه شما برای مصرف سیگار تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

همه ما می‌دانیم که سیگار کشیدن برای شما و به صورت کلی برای سلامت افراد و خانواده نامناسب است.

تاثیرات سیگار بر خانواده

شاید بتوان عنوان کرد که یکی از مسیرهای خطرناکی که افراد یک جامعه از طریق آن می‌توانند ضرر بزرگی به خود و جامعه شان بزنند مصرف سیگار است.

جالب است بدانید که در یک تحقیق موردی که بر روی رابطه مرگ و میر و افراد سیگاری انجام شده است، استعمال دخانیات مسئول بخش بزرگی از مرگ و میرهای بریتانیا در هر سال است، از جمله بیش از یک چهارم مرگ های ناشی از سرطان و یک سوم مرگ های تنفسی.

در واقع، با بررسی دقیق اثرات نامطلوب سیگار برای اولین بار در دهه 1950، ما به سرعت به دوره زمانی نزدیک می شویم که همه سیگاری های زنده عادت خود را شروع کردند در حالی که کاملاً از اثرات بسیار مضر سیگار آگاهی داشتند.

این به طور مستقیم نشان می‌دهد که سیگاری‌ها با آسیب نهایی که سیگار می‌تواند ایجاد کند، در آرامش هستند. که همچنین حاکی از عدم آشنایی با سایر عوارض جانبی آرایشی، به همان اندازه موذیانه، هر چند کمتر کشنده، سیگار کشیدن است.

اما آیا می‌دانید تاثیرات سیگار بر پوست افراد چیست؟

تاثیرات سیگار بر روی پوست و پیری آن

تاثیرات سیگار بر روی پوست

توجه به این نکته مهم است که مانند تقریباً هر جنبه مضر سیگار کشیدن، شرایط پوستی که در این بخش مورد بحث قرار خواهیم گرفت (به استثنای زرد شدن انگشتان) مختص افراد سیگاری نیست.

استعمال دخانیات عموماً حساسیت به شرایطی از این قبیل را افزایش می‌دهد.

یکی از کلی‌ترین مشاهداتی که در مورد تفاوت بین پوست یک فرد معمولی و پوست افراد سیگاری و به طور کلی تاثیرات سیگار انجام شده است، این است که به نظر می‌رسد پوست افراد سیگاری با سرعت بیشتری پیر شده است.

در حالی که ثابت شده است که ارتباط قوی بین پیری پیشرفته پوست و سیگار کشیدن غیرقابل انکار است، مکانیسم‌های خاص در کار هنوز مورد بحث است.

تاثیرات سیگار بر پوست

کاهش ویتامین های A و C در بدن ناشی از سیگار توسط برخی به عنوان علت اصلی این پیری عنوان شده است، در حالی که تنگ شدن عروق خونی زیر پوستی که می تواند منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و کلاژن شود، نیز مطرح می باشد.

به عنوان علت اصلی پیشنهاد شده است. گرمای خود سیگار نیز به‌عنوان یک علت بالقوه برای تسریع آسیب پوست، به‌ویژه در مورد «خطوط سیگاری» که در اطراف دهان پف‌کش‌های نیکوتین چاشنی ایجاد می‌شود نیز مطرح شده است.

متأسفانه، آسیب هایی که می تواند به طور بالقوه در اثر سیگار کشیدن به پوست وارد شود، محدود به پیری پیشرفته نیست. مجموعه ای از شرایط دیگر وجود دارد که در بین افراد سیگاری بسیار شایع تر از سایر افراد است.

جالب است بدانید که افراد سیگاری معمولاً مستعد ابتلا به زگیل و سایر عفونت های ویروسی هستند. و همچنین می‌توان انتظار داشت که سرعت بهبودی آهسته‌تری همراه با زخم‌های بارزتر داشته باشد.

تاثیرات سیگار بر پوست

ترک‌های پوستی یکی دیگر از بیماری‌های شایع‌تر در بین سیگاری‌ها هستند که به روشی مشابه یکی از علل فرضی پیری زودرس پوست ایجاد می‌شوند.

سیگار کشیدن به بافت همبند و فیبر پوست آسیب می رساند و قدرت و قابلیت ارتجاعی آن را از بین می برد.

این عدم خاصیت ارتجاعی، همراه با ترک شبانه نیکوتین که خواب افراد سیگاری را از بین می برد، همان چیزی است که باعث می شود کیسه های زیر چشم بسیاری از سیگاری ها برجسته تر شوند.

از دیگر تاثیرات سیگار می‌توان گفت به طور کلی رنگدانه های پوست افراد را در طول زمان تغییر می دهد، رنگ پریدگی خاکستری ناسالم ایجاد می کند، همچنین انگشتان دست را زرد می کند، و شانس ابتلا به تغییر رنگ و تغییر شکل شرایط پوستی مانند پسوریازیس را افزایش می دهد.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر در زمینه تاثیرات سیگار بر روی پوست همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری