تقویت سیستم ایمنی کودکان – 5  ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان + نقش ویتامین C  

تقویت سیستم ایمنی کودکان یکی از مواردی است که پدرها و مادرها بایستی همواره در دستور کار خود قرار بدهند.

همانطور که می‌دانید بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار ضعیف تر بوده و در مقابل با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی بسیار ضعیف تر و کند تر عمل می‌کند. اما برای تقویت سیستم ایمنی کودکان چه کارهایی بایستی انجام بدهیم؟

در این مقاله از مجله الدر قصد داریم شما را با 5 روش تقویت سیستم ایمنی کودکان آشنا نماییم. همان‌طور که می‌دانید سیستم ایمنی یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی بدنی هر فرد است که در صورت سالم بودن و آماده بودن آن کودک شما را بدون دخالت هیچ دارویی از قبیل داروهای آنتی بیوتیک ها و . . . محافظت می‌کند.

جالب است بدانید که مصرف برخی از غذاها و میوه ها به راحتی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان بشود به عنوان مثال مرکبات، سبزیجات، سبزیجات برگ سبز، آب نارگیل، انواع توت ها، سیر و ماست.

سیستم ایمنی بدن از ما در برابر میکروب‌های مهاجم مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، مخمرها، تک یاخته‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند. در این میان بایستی بدانید که در میان سیستم‌های پیچیده بدن ما این یکی از سیستم‌های بسیار پیچیده در بدن ما محسوب می‌شود.

لازم است بدانید که این سیستم ایمنی سومین خط دفاعی را برای مقابله با عوامل خارجی مزاحم نظیر: ویروس‌ها، باکتری‌ها و . . . تشکیل می‌دهد، اولین خط دفاعی پوست و دومین خط دفاعی لایه‌های مختلف غشاهای مخاطی است.

پس تا دیر نشده به سراغ برخی از مواد غذایی سالم می‌رویم که به راحتی می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان شما بشوند:

1.میوه‌های خانواده مرکبات و تقویت سیستم ایمنی کودکان

به جرات می‌توان گفت که خانواده مرکبات یکی از موثرترین نقش‌ها را در تقویت سیستم ایمنی کودکان ایفا می‌کند. خانواده مرکباتی که شامل لیمو، لیمو شیرین، پرتقال و غیره و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

جالب است بدانیدکه همه این میوه ها منابع عالی ویتامین C هستند. ویتامین C یکی از ویتامین های مهمی است که به راحتی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تا سطح قابل قبولی تقویت کند.

مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C در بسیاری از سلول‌های سیستم ایمنی یافت می‌شود و همچنین مشخص شده است که نقش آنها را بهبود می‌بخشد.

برای مصرف ویتامین سی شما دو راه حل پیش روی خود دارید:

الف) مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین ارزشمند که در سایر مقالات مجله الدر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

ب) مصرف مکمل‌های ویتامین سی نظیر قرص های جوشان، آبنبات های سرد اکالیپتوس حاوی ویتامین سی که معمولا برای درمان سرماخوردگی از آن‌ها استفاده می‌کنند، آدامس‌های ویتامین سی که به سادگی با جویدن آن‌ها ضمن بهره‌مندی از فواید جویدن آدامس، ویتامین سی مورد نیاز بدن خود را تمین می‌نمایید.

میوه‌های خانواده مرکبات و تقویت سیستم ایمنی کودکان

2.تقویت سیستم ایمنی کودکان با مصرف سبزیجات تازه

سبزیجات مختلفی مانند هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، مارچوبه، کدو سبز، کدو تنبل، خربزه زمستانی و غیره سرشار از ویتامین‌های حیاتی، مواد معدنی و فیتونوترینت‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند. همه این ریزمغذی ها در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی کودک شما کمک شایانی می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی کودکان با مصرف سبزیجات تازه

3.سبزیجات برگ سبز و تقویت سیستم ایمنی کودکان

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، تاج خروس، جعفری، گشنیز یا گشنیز، برگ کاری، و بسیاری دیگر منابع عالی آهن، ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و چندین آنتی‌اکسیدان هستند. همه این مواد مغذی به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی و دفاع در برابر بیماری های مختلف کمک می کنند.

همان‌طور که در سایر مقالات عنوان نمودیم، مصرف این ویتامین‌ها باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از استرس اکسیداتیو و اثرات ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

سبزیجات برگ سبز و تقویت سیستم ایمنی کودکان

4.توت‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان می‌شوند!

آیا می‌توانید که خانواده توت ها به راحتی می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان شما بشوند؟ میوه‌های مختلف توت مانند توت‌فرنگی، زغال اخته، بلو بری و بسیاری دیگر از انواع توت ها و غیره نیز برای بهبود سیستم ایمنی مهم هستند.

توت ها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و مواد بیوشیمیایی هستند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

.توت‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان می‌شوند!

5.آب نارگیل را به کودکان هدیه دهید

در بسیاری از نقاط جهان، آب نارگیل سبز، به طور مستقیم از نارگیل، بسیار شبیه به گلوکز یا سالین تجویز می‎شود. اگرچه، دیگر انجام نمی‌شود، اما این عمل جان بسیاری را نجات داد. مواد مغذی موجود در آب نارگیل دارای خواص تحریک کننده سیستم ایمنی هستند.

از اینکه در این مقاله از مجله الدر با موضوع تقویت سیستم ایمنی کودکان همراه ما بودید، بسیار خرسندیم.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک در خبرنامه الدر

آگاهی از محصولات جدید و اخبار مربوط به الدر

اشتراک‌گذاری